El parlament aprova una resolució en defensa de la ‘inviolabilitat’ de Forcadell

  • PSC, PP i C’s voten en contra negant que al Parlament no es pugui parlar de tot i apel·lant al respecte a la legalitat

VilaWeb
21.12.2016 - 13:00
Actualització: 21.12.2016 - 13:56

El parlament ha aprovat avui una proposta de resolució presentada per JxSí i la CUP que càrrega contra el procés judicial obert contra la presidenta de la cambra, Carme Forcadell, i defensa la seva ‘inviolabilitat’ per la seva condició de parlamentària. La resolució ha rebut 81 vots a favor (JxSí, CUP i CSQP) i 50 en contra (PSC, PP i Ciutadans).

El text, titulat ‘resolució de defensa de la llibertat d’expressió i dret d’iniciativa’, ha inclòs les esmenes de CSQP per fer extensible la defensa de Forcadell a tots els diputats. En aquest sentit,  el text remarca que l’ordenament jurídic ‘garanteix el dret dels diputats a debatre, defensar llurs posicions i emetre el seu vot sobre totes aquelles qüestions que li siguin plantejades’ i que la funció dels òrgans de la cambra és ‘emparar’ l’exercici d’aquests drets i ‘no coartar-los’.

 

 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor