El coordinador europeu del corredor mediterrani es doblega als interessos espanyols i accepta la ‘ruta central’

  • 'El corredor mediterrani té dues branques: una que va a per la costa i una altra que va de Sevilla a Madrid i cap al nord', diu clarament Laurens J. Brinkhorst

VilaWeb
Redacció
31.05.2017 - 21:29
Actualització: 31.05.2017 - 22:07

Europa ha acabat acceptant allò que l’estat espanyol fa temps que diu: que el corredor mediterrani té dues branques. La que ressegueix el litoral de la península i el corredor central, batejat pel govern espanyol amb el nom de ‘corredor central mediterrani’. En aquesta línia s’ha expressat el coordinador europeu del corredor mediterrani, Laurens J. Brinkhorst: ‘El corredor mediterrani té dues branques: una que va a per la costa i una altra que va de Sevilla a Madrid i cap al nord, i no puc decidir-me per cap de les dues perquè això és com quan et demanen si estimes més el teu fill o la teva filla.’

Brinkhorst ho ha dit a València, abans d’entrar en una reunió convocada pel Ministeri de Foment espanyol, on també hi ha membres dels governs català i valencià, a més de les comunitats autònomes de Madrid, Andalusia, Castella – la Manxa, Múrcia i Aragó; els ports de València, Algesires, Barcelona i Tarragona; i membres de la Comissió Europea, Adif i Foment.

Ha dit que estava molt content perquè, gràcies a aquesta convocatòria del govern espanyol, avui podien estar juntes les ‘set comunitats autònomes que componen el corredor a Espanya’ i que pertanyen al corredor europeu, juntament amb França, Eslovènia, Croàcia Itàlia i Hongria.

Ha destacat que el corredor és l’únic al sud dels Alps que recorre tot l’arc mediterrani i que té un paper fonamental pel que fa a la logística i als recorreguts de llarga distància. ‘La meva missió com a coordinador és ajudar Espanya a connectar amb la resta d’Europa i que al final tots els fluxos de mercaderies i de persones puguin arribar també des d’Espanya a la resta d’Europa’, ha dit.

Toc d’atenció a la línia ferroviària
No obstant això, ha lamentat que el 50% de la càrrega que arriba a Europa hi va per carretera o per mar i per això ha dit que calia fer un esforç per millorar el transport ferroviari. ‘Espanya encara ha de treballar més les connexions amb França perquè són fonamentals’, ha dit. I ha emplaçat el govern espanyol a treballar amb els governs autònoms i millorar aquestes connexions.

Ha insistit a dir que la seva tasca principal és aconseguir que Espanya sigui ‘més europea, per mitjà dels seus transports i infrastructures’. D’ací ve, ha dit, que les set autonomies de l’arc mediterrani són essencials: ‘Són el principal component de la connexió del transport.’

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor