31.05.2017 - 21:29
|
Actualització: 31.05.2017 - 22:07
Europa ha acabat acceptant allò que l’estat espanyol fa temps que diu: que el corredor mediterrani té dues branques. La que ressegueix el litoral de la península i el corredor central, batejat pel govern espanyol amb el nom de ‘corredor central mediterrani’. En aquesta línia s’ha expressat el coordinador europeu del corredor mediterrani, Laurens J. Brinkhorst: ‘El corredor mediterrani té dues branques: una que va a per la costa i una altra que va de Sevilla a Madrid i cap al nord, i no puc decidir-me per cap de les dues perquè això és com quan et demanen si estimes més el teu fill o la teva filla.’
Brinkhorst ho ha dit a València, abans d’entrar en una reunió convocada pel Ministeri de Foment espanyol, on també hi ha membres dels governs català i valencià, a més de les comunitats autònomes de Madrid, Andalusia, Castella – la Manxa, Múrcia i Aragó; els ports de València, Algesires, Barcelona i Tarragona; i membres de la Comissió Europea, Adif i Foment.
Ha dit que estava molt content perquè, gràcies a aquesta convocatòria del govern espanyol, avui podien estar juntes les ‘set comunitats autònomes que componen el corredor a Espanya’ i que pertanyen al corredor europeu, juntament amb França, Eslovènia, Croàcia Itàlia i Hongria.
Ha destacat que el corredor és l’únic al sud dels Alps que recorre tot l’arc mediterrani i que té un paper fonamental pel que fa a la logística i als recorreguts de llarga distància. ‘La meva missió com a coordinador és ajudar Espanya a connectar amb la resta d’Europa i que al final tots els fluxos de mercaderies i de persones puguin arribar també des d’Espanya a la resta d’Europa’, ha dit.
Toc d’atenció a la línia ferroviària
No obstant això, ha lamentat que el 50% de la càrrega que arriba a Europa hi va per carretera o per mar i per això ha dit que calia fer un esforç per millorar el transport ferroviari. ‘Espanya encara ha de treballar més les connexions amb França perquè són fonamentals’, ha dit. I ha emplaçat el govern espanyol a treballar amb els governs autònoms i millorar aquestes connexions.
Ha insistit a dir que la seva tasca principal és aconseguir que Espanya sigui ‘més europea, per mitjà dels seus transports i infrastructures’. D’ací ve, ha dit, que les set autonomies de l’arc mediterrani són essencials: ‘Són el principal component de la connexió del transport.’