Avançament editorial: ‘Sortir a robar cavalls’ de Per Petterson

  • L'editora Maria Bohigas parla d'aquesta novel·la publicada per Club Editor que és a punt d'arribar a les llibreries · Llegiu-ne un fragment

VilaWeb
02.10.2016 - 02:00

Club Editor publica Sortir a robar cavalls de Per Petterson, la novel·la més celebrada d’aquest escriptor noruec nascut el 1952, que abans de publicar novel·les s’havia dedicat a fer de manobre, llibreter i traductor. En la novel·la que ens ocupa el protagonista, Trond T., decideix abandonar la ciutat per anar a passar la vellesa en una cabana a l’est de Noruega. I no s’imaginava tot el que la vida al bosc, amb l’única companyia d’un veí, poden arribar a despertar. Llegiu-ne un fragment.

Els lectors de Club Editor ja coneixen Per Petterson, perquè aquesta és la tercera novel·la que l’editora maria Bohigas inclou en el catàleg. Les anteriors: Maleeixo el riu del temps i Cap a Sibèria.

Ens explica l’editora Maria Bohigas:

‘Jordi Puntí va ser el primer de parlar-nos de Per Petterson quan la seva novel·la més famosa, Sortir a robar cavalls, començava a traduir-se a totes les llengües d’Europa. “Quina meravella, quin control del relat i amb quina subtilesa es fica sota la pell dels personatges. Quina enveja. M’ha fascinat un cop més”, ens escriu ara que li hem demanat de fer-ne una nova lectura.

Avui llegit i celebrat arreu del món, Per Petterson va fer el gran salt el 2005 amb Sortir a robar cavalls, traduït a 50 llengües. Tot el que explica aquesta novel·la s’imposa amb la intensitat de les coses viscudes, i és que Petterson persegueix un objectiu: que els lectors sentim en carn pròpia les sensacions dels seus personatges. Unes sensacions lligades a un lloc excepcional, el bosc de Noruega. “A Noruega, ve que no saps si ets tu que mires un arbre o si és l’arbre que et mira a tu”, deia l’autor a un periodista.

Per on passa, aquest viatge magnífic? Per la vida d’un home vell que rememora, o no: que es troba catapultat a un cert estiu de la seva infància, com Alícia al País de les Meravelles. I tot per culpa del veí de la cabana del costat, que li recorda no sap què, un “no sap què” que és l’argument del llibre. La fauna: famílies pageses que viuen dels arbres i del bestiar, guerrillers durant la Segona Guerra mundial, criatures que reprodueixen les tensions dels adults, i cavalls. I de què parla, aquest llibre? De l’aventura de sobreviure a la infància. Tot adult és un supervivent de la infància —aquest podria ser el lema de Petterson, que acompleix una cosa de què pocs autors són capaços: fer-nos present que la vida interior, si t’hi fixes, és trepidant com una odissea.’

La novel·la arribarà a les llibreries el 5 d’octubre. Però de Petterson de ben segur que en sentirem parlar més, perquè passarà per Barcelona a finals d’octubre.

Coberta Sortir robar cavalls

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor