09.06.2015 - 11:44
Spotify té un nou competidor. Que pot ser el competidor. El president d’Apple, Tom Cook, ha presentat en l’obertura de la Worldwide Developers Conference de San Francisco el nou servei Music, amb què la companyia californiana espera d’imposar-se ben aviat en el mercat de la música en streaming de pagament.
Feia temps que s’esperava l’Apple Music, un inacabable catàleg de cançons disponible a partir del 30 de juny, per 9,99 dòlars mensuals, en un centenar de països. També es preveu una tarifa familiar, de 14,99 dòlars el mes, que permet de crear fins a sis comptes en paral·lel.
Desenvolupat amb Beats Electronics, una empresa comprada per Apple l’any passat per tres mil milions de dòlars, el nou servei espera de superar en poc temps els cent milions de clients i deixar enrere els principals noms actualment, el suec Spotify (quinze milions d’usuaris de pagament) i el francès Deezer (sis milions). Per aconseguir-ho es planteja d’oferir un període de prova gratuït de tres mesos i, sobretot, fer-ne publicitat entre la gran base de clients que ja té a iTunes, mil milions. A més a més, Apple Music preveu d’oferir-ne una versió per al sistema operatiu Android de Google a la tardor.