08.05.2015 - 06:00
Fins el 2007, el Consorci per la Normalització Lingüística, el Centre de Terminologia Termcat, l’Institut d’Estudis Catalans i la Direcció General de Política Lingüística es distribuïen l’atenció de consultes lingüístiques de la població en general, empreses i entitats i professionals de la llengua. Totes quatre institucions van considerar que calia unificar serveis i criteris per a resoldre l’excessiva descentralització de l’atenció de consultes lingüístiques, i així va néixer l’Optimot, un potent cercador d’informació sobre tots els aspectes de la llengua on es poden consultar de manera integrada unes quantes fonts i obres de referència (del ‘Diccionari de la llengua catalana’ del IEC als vocabularis terminològics del Termcat, passant pel nomenclàtor oficial de toponímia de Catalunya i de Catalunya Nord i els diccionaris català-castellà i castellà-català d’Enciclopèdia Catalana), a més de les fitxes elaborades per l’equip del portal mateix. Quasi vuit anys després, l’encert d’aquella decisió es plasma en unes xifres de consultes milionàries, principalment sobre qüestions de sintaxi, lèxic, convencions, morfologia i ortografia. Ens ho explica, aquesta setmana, la directora general de Política Lingüística, Ester Franquesa.
· Podeu escoltar el programa en format mp3.
· També a través d’algunes ràdios locals i des de la Xarxa.
· Podeu descarregar el podcast de ‘L’internauta‘ des de VilaWeb o de l’iTunes.
· ‘L’internauta‘ també s’emet pel Punt Avui TV, cada diumenge a les tres de la tarda.