24.04.2015 - 06:00
Un dels missatges recurrents dels últims anys a l’Internauta és que la mobilitat ho ha canviat tot. El tema d’aquesta setmana, els taxis, no fa sinó confirmar-ho. Carles Lascorz ens ho explica gràficament: ‘Sols cal pensar que un telèfon mòbil és ara mateix una potent eina de geolocalització i també una targeta de crèdit, dos elements clau en un servei de taxi.’ Lascorz és director de Hailo Barcelona, una aplicació nascuda el novembre del 2011 a Londres de la mà de tres taxistes i tres emprenedors del sector tecnològic. Tots dos grups treballaven en idees per a fer més eficients alguns aspectes d’aquest mercat, com el fet que el 50% del temps els taxis anaven sense passatge, buits. ‘Amb la irrupció de la telefonia mòbil es va veure que la geolocalització hi podia ajudar, i els dos grups es van unir en un matrimoni perfecte per a crear l’empresa.’ Des d’aleshores Hailo s’ha anat expandint geogràficament i també en nombre de serveis: a mitjan 2013 va aterrar a Barcelona, on ja hi ha dos mil taxistes amb llicència en un any i mig i una bona acollida també entre els usuaris, que amb només dos clics tenen un taxi que els ve a buscar i pel qual sols paguen la carrera, directament des del mòbil. En l’entrevista, Lascorz també ens explica les diferències de base i de concepte respecte d’uns altres serveis de transport com el polèmic Uber i ens descobreix el significat del nom de l’aplicació.
· Podeu escoltar el programa en format mp3.
· També a través d’algunes ràdios locals i des de la Xarxa.
· Podeu descarregar el podcast de ‘L’internauta‘ des de VilaWeb o de l’iTunes.
· ‘L’internauta‘ també s’emet pel Punt Avui TV, cada diumenge a les tres de la tarda.