11.03.2015 - 11:05
Ja fa mesos que els ferroviaris van posar en plaça una petició per evitar la desaparició del tren groc. Aquesta ja ha aconseguit més de 35.000 signatures però, malgrat això, el tren groc sembla condemnat a desaparèixer. Cal recordar que es necessiten ‘només ‘ una inversió de 125 milions d’€uros: 60 d’aquests per la renovació de la via fèrria i 65 per la renovació de tots l’altres materials.
Segons el secretari general del sindicat CGT, Julien Berthelemy, que el tren vagi amb un sol ocupant en un dia feiner no es un fet aïllat perquè fa temps, lamenta, que el Tren Groc no ‘respon a les necessitats dels usuaris’. La manca d’inversions en els últims 30 anys han degradat la línia, les vies i les estacions fins el punt que en només 10 anys la durada del trajecte s’ha incrementat en una hora per la necessitat de reduir la velocitat per seguretat. A més a més, afegeix, ni els horaris ni les freqüències dels combois, ni el preu del trajecte ajuden a fer créixer la demanda. De fet, en els últims 10 o 15 anys, el Tren Groc ha passat de 400.000 passatgers anuals als prop de 150.000 actuals.
El secretari general de la CGT assegura també que la demanda existeix i que només cal ‘voluntat política’ per fer del Tren Groc el que hauria de ser, un mitjà de transport indispensable per unir un territori d’orografia difícil i no només un atractiu turístic més de la Catalunya Nord.
‘Amb les carreteres tallades per les fortes pluges de finals del mes de novembre, es va fer palesa la importància del Tren Groc’, assegura Berthelemy, que també va dir que ‘amb la llei del 14 d’agost del 2014, ‘el tren groc està condemnat a desaparèixer’.
Aquesta llei fa referència a la reforma ferroviaria que, segons els sindicats, ‘ha aixecat una nova liberalització per part de l’Estat, al transport per ferrocaril i condemna, de fet irremeiablement, el Tren groc al tancament programat de la línia per a l’1 de gener de 2016.