08.03.2015 - 09:43
Victòria Gómez, vice-presidenta del Col·legi de Pedagogs, creu que el nou currículum de religió és una mesura ‘sorprenent’ tenint en compte que l’Estat és aconfessional. Considera que no es pot imposar un tipus de religió concreta i alerta que ‘imposar provoca rebuig’ i que per tant, si el nou currículum volia ‘propiciar’ l’ensenyament religiós, s’aconseguirà l’efecte contrari. Creu que ensenyar a resar ‘vulnera la llibertat personal’ i demana que qualsevol persona que vulgui aprofundir en qualsevol religió ho ha de fer als llocs de culte. Per això, Gómez aposta per ‘ser amable amb la virtut’ i conrear ‘el sentiment religiós’ de manera atractiva.
La vice-presidenta del Col·legi de Pedagogs, Victòria Gómez, creu que ‘tot el que és impositiu provoca rebuig’ i que per tant, si amb el nou currículum de religió es volia propiciar l’ensenyament religiós a les escoles, l’efecte pot ser tot el contrari, i aconseguir que hi hagi menys interès. Gómez qualifica de ‘sorprenent’ aquesta mesura en el marc d’un estat aconfessional i creu que imposar un currículum d’aquestes característiques és ‘contradictori’ en si mateix.
Per això, també critica que es vulgui ensenyar a resar perquè això ‘vulnera la llibertat personal’. Considera que aquest aspecte s’ha de treballar en un àmbit familiar i practicar en els espais de culte i no a les escoles. Tanmateix, Gómez defensa el vessant cultural de la religió i d’aprendre els grans trets de les religions majoritàries i assegura que els estudiants han de conèixer uns mínims per poder entendre molts aspectes de la vida actual.
Per tal de ‘conrear’ el sentiment religiós, Gómez aposta per un ensenyament ‘amable amb la virtut’, és a dir, donar a conèixer el fet religiós a través de la natura, perquè els infants puguin anar fent descobriments que els desperti aquest sentiment. Defensa que tot humà té una part espiritual, però en cap cas creu que s’hagi de ‘conrear a base d’imposicions’. Per això, demana a l’escola catalana que ho faci de manera amable i atractiva.
Gómez creu que el tema religiós està ben resolt a Catalunya amb una diversitat d’escoles molt gran per a diferents sensibilitats. Assegura que la pluralitat està garantida i que l’opció de la religió és una bona manera de complaure a algunes famílies que ho demanen, en escoles que depenen d’un projecte educatiu concret, que és el seu tret distintiu.