Amb les víctimes del metro, i amb tots nosaltres

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
09.02.2015 - 00:15

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Vaig veure tot l’espectacle des de la primera fila. No per cap distinció ni prerrogativa, sinó perquè havia entrat a la sala Gomis d’Ontinyent per l’escenari, i el primer rastre de butaques és a la mateixa alçada. Des de més amunt es deu veure millor, amb una perspectiva més completa, però allà m’estalviava d’haver de pujar escalons.

Una errada insignificant havia fet que no m’arribara un dels correus interns de l’organització que duia el guió del muntatge amb els continguts de les accions artístiques preparades, de manera que vaig anar descobrint-les, i admirant-les, a mesura que s’anaven succeint.

Estic parlant de la presentació, dissabte, del llibre ‘Lluitant contra l’oblit’, de la periodista Laura Ballester. Una narració dels fets, i de les investigacions i manipulacions, de l’accident del metro de València del 3 de juliol de 2006. Dels interrogants pendents de tancar que quasibé es responen sols. Parle també de l’entrevista als representants de l’Associació de Víctimes del Metro, víctimes de l’infortuni i de la indigència moral d’uns governants d’entranyes monetàries.

I parle, encara, de l’emotivitat de les intervencions artístiques que, una rere l’altra, en un engranatge perfectament coordinat, ompliren l’espai d’una dignitat que se sumava a la de la lluita de l’associació.

Un acte com el de dissabte, de factura impecable, organitzat des d’entitats i persones a títol individual, ens ha d’ajudar a reconciliar-nos amb la nostra pròpia societat, a superar el complexe de meninfotisme i passivitat que, en bona mesura, forma part d’una depressió social en què ens hi trobem els valencians de manera gens casual.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
311234567891011121314151617181920212223242526272829301234567891011
dldtdcdjdvdsdg
311234567891011121314151617181920212223242526272829301234567891011