12.12.2014 - 11:25
Fa més d’un segle que el tren groc funciona, sent una línia TER única a l’estat francès. Però no és rendible i a més a més costa molt car a mantenir-la. Cal recordar que el seu recorregut, que comença a Vilafranca de Conflent, és molt particular: Travessa 19 túnels, salva múltiples torrents, per arribar a la ‘frontera espanyola’, després d’haver-se parat a la més alta estació nord-catalana a Bolquera que està a 1592 m d’altitud . Per també funciona tot l’any, i des de fa uns quants està gestionat per la Regió amb personal SNCF.
De tant en tant se senten rumors que anuncien o temen el seu tancament, i encara ara hi ha algunes veus que avisen que l’any vinent es podria tancar definitivament. Fa mesos que els cheminots de la CGT van posar en plaça una petició que podeu signar en línia des d’aquí , i que entre internet i jornades de mobilització ja ha recollit més de 25.000 signatures.
Demà dissabte, a partir de les 10h al mercat de Nadal que s’ha instal·lat a Perpinyà al Quai Vauban, els ferroviaris de la CGT juntament amb partits polítics (PCF, EELV) i algunes agrupacions polítiques com l’olivier , durant a terme una jornada de mobilització.