La història d’una imatge de ‘merda’

  • FastCompany relata el curiós fenomen de l'emoji de la tifa, des de l'origen al Japó fins al salt a tot el món amb Google

VilaWeb

Redacció

27.11.2014 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Gràcies a Whatsapp, els ‘emojis’ han entrat en la vida (o en el mòbil, més concretament) de molta gent. Però abans de l’èxit a l’aplicació de missatgeria ja eren presents al Gmail de Google. I, molt abans, als vells telèfons mòbils del Japó. La història dels populars ‘emojis’ (en japonès, ‘e’ vol dir imatge i ‘moji’, caràcter), l’explica de manera fenomenal la revista FastCompany a través de la més icònica d’aquestes icones: la de la tifa.

En cinc breus capítols, comentats pels directius, enginyers i dissenyadors implicats, la revista nord-americana relata a ‘The Oral History of the Poop Emoji (or, How Google Brought Poop to America)‘ l’origen d’aquestes imatges al Japó el 1999 i com, amb la intervenció de Google, han acabat estenent-se a tot el món. Amb la famosa caca inclosa… i protagonista ben destacada.

El 2007, quan Google va decidir d’entrar amb força al mercat japonès, va creure convenient que al seu servei de correu electrònic, el Gmail, s’hi integressin unes petites imatges gràfiques molt populars ja en els mòbils d’aquell país. El problema era que, com que no són fotografies sinó codis, cada operadora japonesa tenia els seus ‘emojis’ propis i sovint codificats diferentment. La companyia californiana, doncs, va haver d’impulsar la unificació de codis abans d’adoptar els ‘emojis’ al seu correu.

Un altre escull que va haver de superar: la imatge de la tifa, popularitzada al Japó des de la dècada del 1980 amb la sèrie ‘Dr. Slump’, calia afegir-se al primer grup de ‘emojis’ adoptat per Google o no? La resposta va ser que sí, per l’enorme acceptació que tenia entre els usuaris. Una decisió, reconeixen els entrevistats per FastCompany que hi van intervenir, del tot encertada… i millorada: l’equip de ‘doodles’ (o logos especials) de Google, encarregat d’adaptar-los a la imatge del cercador, va optar per modificar-ne la imatge original i fer-la interactiva, amb mosques volant al voltant.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem