24.10.2014 - 06:00
El català, a internet, té una presència més que notable. La important comunitat d’internautes catalanoparlants no sols crea nombrosos continguts en català a la xarxa, sinó que en certa manera també obliga els grans portals i serveis en línia a pensar en aquesta llengua a l’hora d’oferir serveis. Si és el cas que aquestes grans empreses no han inclòs el català en la seva oferta multilingüe, sovint ha estat la mobilització internàutica que ha fet pressió perquè s’hi acabés incorporant. En aquesta darrera línia cal inscriure la campanya impulsada per la Fundació Puntcat per a demanar la versió catalana de LinkedIn, la principal xarxa social orientada als professionals i els negocis. Llançada als EUA el 2003, es calcula que disposa de més de dos-cents cinquanta milions d’usuaris registrats a tot el món i s’hi pot accedir en una vintena de llengües, entre les quals s’espera que hi hagi també el català. Ens explica la campanya una de les seves cares visibles, la periodista Xantal Llavina, que comenta que l’objectiu de la campanya és arribar a deu mil adhesions.
· Podeu escoltar el programa en format mp3.
· També a través d’algunes ràdios locals i des de la Xarxa.
· Podeu descarregar el podcast de l’Internauta des de VilaWeb o de l’iTunes.
· L’Internauta també s’emet pel Punt Avui TV, cada diumenge a les cinc de la tarda.