17.07.2014 - 17:39
Durant la presentació de la campanya conjunta d’Òmnium i l’ANC per a la tardor s’ha explicat que contractarien l’empresa nord-americana Blue State Digital, especialitzada en actuació política a la xarxa. El director de la campanya ‘Ara és l’hora‘, Oriol Solé, ha destacat algunes de les campanyes més coneguts de l’empresa, com ara la de Barack Obama, als EUA, i la de Dilma Roussef, al Brasil. Blue State Digital també treballa per la campanya unionista contra la independència d’Escòcia, ‘Better Together’.
La coalició unionista britànica Better Together, que fa campanya contra la independència d’Escòcia, va contractar ja fa dos anys Blue State Digital per dirigir la campanya en línia del moviment. En aquest vídeo de la BBC el director de l’empresa al Regne Unit ho explicava:
Òmnium ha explicat a VilaWeb que la mena de servei que ofereix Blue State Digital a la campanya unionista a Escòcia és diferent del que oferirà a la campanya ‘Ara és l’hora’; en el cas català, diu l’entitat, el servei serà més complet i inclourà, a més del programari que també utilitza Better Together, un assessorament personalitzat. Aquesta feina ha de servir per a millorar el contacte directe amb la ciutadania durant la campanya, mitjançant les noves tecnologies, de manera que n’augmenti la qualitat i l’eficàcia.
La llista de clients de Blue State Digital és molt àmplia i inclou també el president francès François Hollande i empreses privades de tota mena. Blue State Digital va ser fundada per membres de la campanya electoral del demòcrata nord-americà Howard Dean i va assolir fama mundial dirigint d’una manera molt reeixida la campanya electoral digital de Barack Obama a la presidència dels Estats Units. El desembre del 2010 Blue State Digital va ser comprada per la multinacional britànica WPP, una de les empreses de publicitat i relacions públiques més grans del món.