14.07.2014 - 11:50
Julien Barthelemy, secretari general de la CGT dels ferroviaris, pensa que el futur d’aquest tren està en perill, ja que ‘la SNCF i la Regió, l’han abandonat’. Pensa que el tren groc, que connecta el Conflent amb Cerdanya i Capcir ‘Està en perill. Passats deu o quinze anys, la seua presència s’ha reduït a la meitat, i ha passat de 400 000 a 150 000 passatgers a l’any.’ Pels representants sindicals, una de les causes és l’alt preu dels bitllets, ja que costa dues vegades el preu d’un bitllet per un TER.
Segons afirmen ‘Per a un adult, el preu és de 40 € anada i tornada i € 20 per als nens. Han de baixar altres preus per cobrir els trens. El bus a 1€ no és ni equitatiu, ni ecològic. Cal donar prioritat als trens i efectuar serveis per les rutes d’autobús ‘. També estimen que la baixada de la freqüentació del Tren groc és igualment deguda també a ‘que no va ràpid . Per fer el trajecte de Perpinyà a la Tor de Querol, cal 3,30h o 4 h. Es pot guanyar una hora, a condició d’invertir’.
El sindicat té un pla per aconseguir que el tren groc no desaparegui. Un pla que trobareu aquí i pel qual caldria que invertir 125 milions d’€uros.