Aena rectifica i obre una investigació per l’avortament d’aterratge per evitar un accident a l’aeroport de Barcelona

  • Un avió argentí s'entravessà a la pista quan aterrava el rus, que va haver de fer una maniobra difícil

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

Redacció

07.07.2014 - 15:09

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Aena ha rectificat les seves declaracions inicials ahir a la Cadena Ser i ha obert una investigació després que un avió rus hagués d’avortar l’aterratge a l’Aeroport del Prat per la presència d’un vol d’Aerolíneas Argentina fent maniobres a la pista. Els fets es van produir dissabte passat al matí quan una nau de l’aerolínia Utair va avortar l’aterratge a l’últim moment i va fer un ‘motor i a l’aire’, una maniobra que consisteix en què quan l’avió ha de tocar terra pot descartar la maniobra per diverses causes i demanar aterrar de nou. Segons Aena, es tracta d’un procediment que compta amb tots les garanties de seguretat i pel qual els pilots estan entrenats. En qualsevol cas, la perícia del capità rus, que va veure l’avió argentí, va evitar un xoc gairebé segur.

Els fets han estat notificats a la Comissió d’Investigació d’Accidents i Incidents d’Aviació Civil per al seu i anàlisis i la corresponent investigació perquè confirmi l’existència de l’incident i els seves causes.

Tota l’escena va ser filmada per Aerobarcelona. En el vídeo fins i tot se sent l’exclamació de por i de sorpresa del qui l’enregistra.

Segon incident d’Aerolíneas Argentinas en poc més d’un any i mig al Prat

L’11 de novembre el 2012, també es va produir un incident amb un avió d’Aerolíneas Argentinas implicat. En aquella ocasió, l’aeronau, procedent de Buenos Aires, va voler passar per davant d’un vol d’Easyjet procedent de Milà fent un gir de 360 graus i situant-se entre aquest i un vol d’Ibèria procedent de Madrid.

El pilot de la companyia espanyola va avisar la torre de control i es van donar indicacions al pilot de la companyia argentina que intercedia la ruta d’aterratge dels avions d’Iberia i d’Easyjet, de manera que l’aparell argentí va tornar a fer una maniobra brusca amb un altre gir de 360 graus. En aquest moment, va estar a punt de xocar contra l’avió d’Iberia. Els dos aparells es van situar verticalment a només una distància de 90 metres i van volar en paral·lel durant uns instants.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem