El Kurdistan de l’Irac farà un referèndum d’independència

  • Ho va anunciar ahir el president Barzani a la BBC

VilaWeb
02.07.2014 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El president de la regió kurda de l’Irac, Massoud Barzani, va dir ahir a la BBC que el seu objectiu era la independència: ‘No podem continuar sense futur.’ Barzani va anunciar que farien un referèndum per saber si la població donava suport a la independència: ‘No ho decidiré pas jo, farem un referèndum per saber què en pena la nostra gent: respectarem la seva opinió. No serà únicament per als kurds, sinó per a tots els ciutadans.’ Aquests darrers anys l’Irac es troba en una crisi que s’ha agreujat durant les últimes setmanes i Barzani considera que ‘els esdeveniments recents refermen el dret del Kurdistan d’independitzar-se’.

El líder kurd va concretar: ‘No puc dir una data exacta, però serà durant aquests mesos vinents. Cal que ho acordem al parlament.’

Barzani va dir que la població kurda trobaria una solució a la greu crisi que viu actualment l’Iraq. Fa dues setmanes els gihadistes sunnites van fer un seguit d’atacs i ara ja controlen unes quantes zones del país. En els atacs s’hi van morir més de dos mil ciutadans. ‘L’Irac ara ja és migpartit, a la pràctica’, va dir Barzani.

Ahir el nou parlament iraquià escollit a l’abril va provar d’elegir un nou portaveu, però va topar amb el boicot de kurds i sunnites, que van abandonar la cambra.   

‘El nostre estat nou conviurà amb els veïns en pau i no volem ser cap amenaça per a ningú’, va dir Barzani a la BBC. El Kurdistan també ocupa una part de Síria, l’Iran i Turquia, però el referèndum només es faria a la regió que actualment forma part de l’Irac.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
242526272812345678910111213141516171819202122232425262728293031123456
dldtdcdjdvdsdg
242526272812345678910111213141516171819202122232425262728293031123456