18.03.2014 - 10:29
Hi ha un munt d’hipòtesis sobre què ha passat amb el vol 370 de Malaysia Airlines que va desaparèixer fa onze dies poc després d’haver-se enlairat de Kuala Lumpur amb destinació a Pequín. N’hi ha una que és prou sorprenent, segons la qual el Boeing 777 va utilitzar l’ombra d’un altre aparell igual de Singapore Airlines per a poder passar desaparcebut als radars. I resulta que aquest avió volava cap a Barcelona. Aquesta teoria l’ha exposada un pilot expert anomenat Keith Ledgerwood en el seu bloc.
Segons Ledgerwood, el fet que tant l’Índia com el Paquistan insisteixin que no hi ha cap radar que detectés cap rastre de l’avió desaparegut es podria explicar pel fet que el vol 370 va veure que en la seva ruta hi havia un altre Boeing 777 de Singapur, s’hi va aproximar i s’hi va mantenir a una distància prudencial perquè no se’l pogués detectar. I així hauria volat durant cinc hores ‘a la seva ombra’. Quan, suposadament, el vol 370, s’hi va haver apropat, va apagar els seus sistemes de transmissió i els radars ja només haurien detectar la informació que transmetia el vol 68 de Singapore Airlines.
Segons aquesta teoria, quan l’avió de Malaysia Airlines va haver creuat l’espai aeri de l’Índia, el Paquistan i l’Afganistan sense haver estat detectat pels radars ja hauria quedat ‘alliberat’ per poder seguir una altra ruta, allunyant-se del seu ‘avió de cobertura’. Un avió, el de Singapore Airlines, la ruta del qual Ledgerwood descriu així: ”El vol número 68 de Singapore Airlines creua el mar d’Andaman cap al golf de Bengala quan torna cap a Àsia i per dirigir-se a Barcelona entra a l’espai aeri de l’Índia. A partir d’aquí, l’avió creua l’Índia, el Paquistan, l’Afganistan i finalment sobrevola Turkmenistan abans de travessar el sud d’Europa i arribar a Espanya, a l’aeroport del Prat de Barcelona.’