21.02.2014 - 06:00
Al voltant del Mobile World Congress (MWC) de Barcelona, l’encontre mundial més important del món del mòbil, cada any hi ha més propostes paral·leles. Són impulsades per l’entitat organitzadora, GSMA, o bé per empreses, entitats i institucions vinculades a l’anomenada mobilitat. Algunes d’aquestes propostes, ben diverses, es comencen a dur a terme ja aquest cap de setmana d’abans del congrés, que es farà al firal de Gran Via del 24 al 27 de febrer. Les recomanacions comencen demà mateix, de fet, amb dues de les activitats probablement més singulars.
Mp3 Experiment (22 de febrer)
La companyia Cellularline, en col·laboració amb el grup d’accions sorpresa a l’espai públic Improv Everywhere, presenta a dos quarts de cinc de la tarda al Poble Espanyol de Montjuïc un dels seus Mp3 Experiments, una experiència sonora amb la participació de Francesco Tristano, TheDas i Pau Roca. L’acció s’ha titulat The Listening Effect i proposa als participants d’experimentar amb els productes de so de Cellularline i canviar la percepció d’allò que escoltem diàriament en forma de música, veu, sorolls…
Hack The Ride Hackathon (22 i 23 de febrer)
Amb el nom de ‘hackaton’ es coneixen les maratons de ‘hackers’ al voltant d’un tema específic. En el cas concret de la Hack The Ride, es tracta d’una acció impulsada per l’empresa automobilística BMW que vol atreure desenvolupadors, dissenyadors i motoristes creatius perquè fabriquin, en vint-i-quatre hores, noves aplicacions mòbils que millorin l’experiència d’anar amb moto per ciutat.
mPowered Industries i 4 Years from Now (24-27 de febrer)
En els anys que s’ha fet a Barcelona, el MWC ha anat canviant de nom, de dimensió, d’abast i també de continguts. Enguany, per exemple, l’organització ha dissenyat dos esdeveniments associats i paral·lels, enfocats a cobrir camps que van més enllà dels que ja segueix amb atenció el congrés. D’una banda, hi ha mPowered Industries, destinat als professionals de la tecnologia en sectors com ara la salut, el turisme, la publicitat i els mitjans de comunicació i que vol analitzar, precisament, l’interès creixent des de molts angles per la mobilitat.
Al mateix firal de Montjuïc on es desenvoluparà del 24 al 27 de febrer mPowered Industries també es faran, aquests dies, les jornades per a emprenedors 4 Years from Now (4YFN). Són concebudes com un encontre internacional de referència per a l’emprenedoria mòbil i per això vol aplegar grans líders de la indústria, emprenedors d’èxit i experts digitals, a més d’acceleradores, incubadores i inversors. Entre les nombroses activitats, s’hi parlarà del periodisme en l’era mòbil, dels films enregistrats amb iPhone i de la internet de les coses (IoT). I també és dins les jornades 4YFN que el ponent més mediàtic i esperat de l’any, el fundador de Facebook Mark Zuckerberg, pronunciarà dilluns a la tarda la seva conferència al MWC, sobre el futur immediat d’internet.
Mobile Premier Awards (24 de febrer)
Aprofitant que el MWC té lloc a Barcelona des de fa nou anys, l’empresa barcelonina AppCircus lliura cada any durant la primera jornada del congrés a la capital catalana els principals guardons de les aplicacions mòbils. En els anomenats Mobile Premier Awards (dilluns a la Sala Apolo de 16.00 a 22.00), una vintena d’aplicacions mòbils de tot el món aspiren a millor app de l’any. Entre aquestes, n’hi ha tres de catalanes: Samplr (per a iOS), que permet de crear música i jugar amb el so; Splyce (iOS), que selecciona la música de dispositius mòbils i la mescla automàticament; i Social Diabetes (Android), que ajuda les persones amb diabetis a gestionar la malaltia en temps real.
Brokerage Event (24-26 de febrer)
Dins el Mobile World Congress 2014, el programa Acció de la Generalitat farà del 24 al 26 de febrer el Brokerage Event per a empreses catalanes. Es tracta de l’encontre empresarial en format d’entrevistes bilaterals orientades a ajudar-les a trobar socis comercials i tecnològics internacionals.
Imagine Express Hack-a-Train (24-27 de febrer)
L’empresa californiano-catalana Imagine Express és al darrere d’una de les propostes relacionades amb el MWC més originals, el Hack-a-Train (vídeo). Es tracta d’un esdeveniment mòbil per a crear aplicacions mòbils. En concret, dilluns a Barcelona pujaran a un tren de gran velocitat trenta-sis especialistes perquè, durant un viatge de quatre dies que els portarà fins a Londres i París, creïn les millors apps que puguin a tres-cents km/h. Dijous tornaran a Barcelona, on es mostraran els projectes finals.
Barcelonada 2.0 (24-28 de febrer)
Moure’s per Barcelona no és fàcil per a les persones que viuen fora de la ciutat. Per això la xarxa educativa LaceNet ha organitzat la Barcelonada 2.0, una activitat adreçada als adolescents perquè sàpiguen localitzar qualsevol lloc de la ciutat combinant els mitjans clàssics amb l’ús de les darreres tecnologies (internet mòbil, geolocalització, xarxes socials, codis QR, realitat augmentada…). Hi participen vuit centres de secundària de la Catalunya central: INS Cal Gravat, INS Pius Font i Quer, INS Lluís de Peguera i INS Guillem Catà, de Manresa; INS Llobregat de Sallent;, INS Quercus i SINS Cardener de Sant Joan de Vilatorrada; i INS Castellet de Sant Vicenç de Castellet.
Mobile Social Day (26 de febrer)
L’auge del sector de les tecnologies mòbils es tradueix en un continu creixement en l’ocupació que crea el sector. Una bona mostra és que el mercat laboral vinculat al desenvolupament d’aplicacions es calcula que ha fet néixer quasi 800.000 llocs de feina nous a la Unió Europea des del 2007. El Mobile Social Day, que es fa dimecres al Mobile World Centre de la plaça de Catalunya, és una jornada organitzada per la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i la Barcelona Mobile World Capital per informar els ciutadans sobre les oportunitats laborals i formatives que ofereix el sector de les tecnologies mòbils.
Digital 4C (27 i 28 de febrer)
Al capdavall de la Rambla, a l’Arts Santa Mònica, el Departament de Cultura promou un nou esdeveniment lligat al MWC, el Digital 4C, amb la intenció d’esdevenir una eina essencial en l’acostament entre el món tecnològic i el cultural. Aquesta ‘mirada al futur digital des de la cultura’ vol analitzar com afecten els creadors culturals els canvis en el model de consum, la producció i la monetarització de les obres culturals i artístiques, i vol aportar eines perquè aquests mateixos creadors arribin a comprendre i usar nous llenguatges i noves formes de producció i comunicació.