31.01.2014 - 06:00
Darrerament s’han vist a l’Alguer alguns signes de recuperació de la llengua. Si fa pocs dies el català tornava als cartells de propaganda electoral gràcies a la candidatura de Michela Murgia, aquesta setmana s’ha presentat l’associació Botigueta, formada per una xarxa de comerciants que volen promoure l’ús diari de la llengua en les activitats comercials.
L’associació és formada per una vintena d’empresaris, artesans i comerciants de l’Alguer que malda perquè l’ús del català als establiments comercials de la ciutat esdevingui cada vegada més habitual i quotidià. De primer arrencà el projecte ‘Botigueta: la reda on volem parlar l’alguerès’ i tot seguit els impulsors es van constituir en associació.
Un segell amb el nom Botigueta indicarà quins comerços formen part d’aquesta xarxa (o ‘reda’) i convidarà els seus clients a emprar l’alguerès. A banda, és previst que l’associació organitzi a la primavera activitats relacionades amb la gastronomia, la cultura, el joc i l’esport, per convidar tant els algueresos com els visitants a fer ús de la llengua. Aquestes activitats s’escauran, segurament, amb la campanya electoral de les eleccions municipals de l’Alguer, que, si es fan, seran el 25 de maig.
Com a primer president de l’associació Botigueta ha estat elegit Domenico Manca, històric empresari de l’Alguer, propietari de l’empresa d’oli San Giuliano, reconegut mundialment. La iniciativa rep l’assessorament tècnic de l’Ofici Lingüístic del Municipi de l’Alguer i de l’Espai Llull, la delegació de la Generalitat a la ciutat.