11.11.2013 - 06:00
Tal com va anunciar fa un mes, Google canvia avui les condicions d’ús per permetre les anomenades recomanacions compartides: és a dir, fer servir el nom, les fotografies i ressenyes de productes dels quatre-cents milions d’usuaris de la xarxa social Google+ enllaçats amb anuncis que ven a les empreses.
D’ara endavant, doncs, les ressenyes sobre restaurants, botigues i productes, cançons i continguts adquirits a Google Play dels usuaris poden aparèixer, amb nom i foto, en anuncis publicitaris adreçats a amics i contactes seus, i al públic en general.
Amb aquest nou servei d’anuncis de ‘productes compartits’, Google es vol afegir a una tendència publicitària a què ja recorren rivals com ara Facebook.
Amb tot, els usuaris han de saber que hi ha una manera de desactivar i d’evitar aquesta opció de publicitat agressiva i invasora de la intimitat: cal anar a aquesta pàgina i desmarcar el quadradet final (si no és desmarcat ja), i desar els canvis.