31.10.2013 - 06:00
Per tercer any consecutiu, l’edició britànica de la revista Wired ha inclòs Barcelona en la llista de les deu capitals d’Europa amb empreses tecnològiques joves i innovadores. És un exemple més de la creixent, però llarga, relació de la capital catalana amb el sector tecnològic, que té el centre neuràlgic al districte 22@ del Poblenou. Allà mateix, hi té la seu el centre tecnològic Barcelona Media, un dels actors principals a l’hora de situar la ciutat com a referència en l’ecosistema de la innovació europeu. Amb més d’una dècada a l’esquena, aquesta fundació treballa en la recerca aplicada i avançada en l’àmbit de la comunicació i dels mèdia i en la transferència de coneixements i de tecnologia a les empreses d’aquest sector. Disposa de laboratoris específics de cultura i turisme, visualització virtual i àudio, a més de quatre línies d’investigació principals: imatge, àudio, percepció i cognició i la de ‘social media’, centrada en l’anàlisi de l’empremta dels usuaris en l’àmbit digital i les seves aplicacions pràctiques. Des del 2001, Barcelona Media ha participat en mig miler llarg d’iniciatives a casa nostra i al món, des d’un recorregut en tres dimensions pel Barri Gòtic fins al primer corrector gramatical de català per a iPhone i iPad o un curs de català a Twitter, passant pel desenvolupament d’imm sound, una solució de so en tres dimensions per a la indústria cinematogràfica comprada posteriorment pels laboratoris Dolby. En parlem amb Santi Fort i Andreas Kaltenbrunner.
· Podeu escoltar el programa en format mp3.
· També a través d’algunes ràdios locals i des de la Xarxa.
· Podeu descarregar el podcast de l’Internauta des de VilaWeb o de l’iTunes.
L’Internauta s’emet a VilaWeb cada divendres.