La Generalitat Valenciana guardona l’entitat anticatalanista Lo Rat Penat

  • Li atorgarà l'Alta distinció amb motiu del Nou d'Octubre · Botifarra, distingit amb la medalla al Mèrit Cultural

VilaWeb
04.10.2013 - 17:54

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La Generalitat Valenciana ha anunciat que enguany lliuraria una de les Altes distincions que s’atorguen amb motiu del Nou d’Octubre a l’entitat anticatalanista Lo Rat Penat. El vice-president José Císcar ho ha argumentat defensat ‘la promoció, defensa, ensenyament i difusió de la llengua i la cultura valenciana’ de l’entitat. Una entitat que des dels anys vuitanta que no segueix les Normes de Castelló, adoptades per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, i nega la unitat de la llengua. 

Les altres Altes distincions aniran a parar als empresaris Manuel i Héctor Colonques i José Soriano, de la fundació Porcelanosa, i al torero Jose Mari Manzanares. 

Una de les distincions al Mèrit Cultural ha anat a parar a Pep Gimeno, Botifarra, per l’aportació a la cultura popular. Justament fa unes setmanes va ser el trist objectiu d’una campanya d’amenaces en contra seu de l’ultradretà Grup d’Acció Valencianista, que l’acusava de ‘catalanista i traïdor a la llengua valenciana’.

Les altres distincions al Mèrit Cultural són per a l’actriu María Luisa Merlo i l’Escolania de Nostra Senyora dels Desamarats. Les distincions al Mèrit Científic van a parar al neurobiòleg Juan Lerma Gómez i la Unitat d’Oncologia Pediàtrica Hospital La Fe de València. I les medalles d’Or al Mèrit Esportiu, al jugador d’handbol Gedeón Guardiola, el futbolista David Albelda i el pilotari Josep Maria Sarasol i Soler. 

La resta de distincions de la Generalitat són per a Donants de Sang, la Federació d’Associacions Democràtiques de Jubilats i Pensionistes, la Federació d’Associacions de Ciutadans Majors, la Federació d’Organitzacions de Majors i les marques turístiques València Terra i Mar, Castellón Mediterráneo, Costa Blanca, Benidorm i Ciutat de València. 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
242526272812345678910111213141516171819202122232425262728293031123456
dldtdcdjdvdsdg
242526272812345678910111213141516171819202122232425262728293031123456