La Via Catalana, pràcticament assegurada

  • Des d'ahir ja no queda cap tram amb 'baixa ocupació' · Tan sols en queden 18 amb poca ocupació i 17 amb ocupació mitjana, que encara cal assegurar

VilaWeb
Redacció
03.09.2013 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Els trams de la Via Catalana cap a la Independència es van omplint a mesura que ens acostem a l’Onze de Setembre. La preocupació d’aquestes últimes setmanes ha estat d’omplir els trams del sud del Principat, els de la zona de l’Ebre. La crida de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha fet efecte i des d’ahir al vespre ja no queda cap tram en tot el recorregut que tingui una ocupació ‘baixa’. Ara, la connexió de cap a cap de la cadena humana no és garantida perquè encara hi ha 18 trams amb poca ocupació i 17 amb una ocupació mitjana que cal reforçar. Són tots al Montsià i al Baix Ebre.

La presidenta de l’ANC, Carme Forcadell, la setmana passada insistia a demanar als residents de l’àrea metropolitana que es desplacessin cap a aquestes zones, demogràficament menys denses i on justament s’han d’omplir més quilòmetres: ‘El país l’any passat es va mobilitzar a Barcelona; ara demanem que Barcelona es desplaci i demostrem que som un país.’ I afegia: ‘Estem contents, però hem de ser molts més.’

Gent sense apuntar-s’hi que hi participarà

Amb tot, cal remarcar que en aquest dibuix solament es té en compte la gent que ha deixat les dades. S’espera que en la Via Catalana del dia 11 hi participaran centenars de milers de ciutadans que no s’hi hagin apuntat, simplement acudint-hi al moment. En la majoria de les àrees urbanes és previst que la Via no serà una sola filera sinó més d’una i en alguns indrets especials hi podria haver grans aglomeracions.

A més, cal tenir present que no s’hi han pogut inscriure els nens menors d’edat, per bé que podran assistir-hi.

Al sud, alguns trams que recorren la N-340 són els més buits del traçat

Cada tram equival aproximadament a uns 500 metres, i n’hi ha 722. Els primers trams del nord, al Pertús, i al sud, a Alcanar, ja fa dies que van quedar plens. Però és tant al sector nord del recorregut com, sobretot, al sud on hi ha més espais buits o tan sols mig plens.

–D’Alcanar a Amposta (del tram 15 al 37, excepte del 25 al 29 i el 32),

–Abans d’arribar a Amposta, els trams 42 i 43,

–D’Amposta a l’Ampolla (del tram 50 al 72, excepte del 56 al 60),

–De l’Ampolla al Perelló (del 84 al 90),

–Entre el Perelló i Calafat (del tram 97 al 105, excepte el 100, i els trams 116 i 119),

–Entre Calafat i l’Hospitalet de l’Infant (del tram 126 al 129),

–Entre l’Hospitalet de l’Infant i Mont-roig del Camp, el tram 156,

–De Mont-roig del Camp a Reus, el tram 194,

–Entre Reus i Tarragona, el tram 221,

–Entre Tarragona i el Vendrell, els trams 265, 289 i 283.

Al nord del traçat, que recorre la N-II, els trams on encara falta gent són el 527 i el 536, entre Tordera i Sils.

La majoria de nuclis urbans i els trams més propers ja són plens. Vegeu-ho sobre el mapa.

Podeu inscriure-us al recorregut de la Via Catalana omplint aquest formulari. Per al ramal valencià, cliqueu ací. I la informació sobre el tram de Catalunya Nord és ací.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem