27.08.2013 - 06:00
Cervesa Fort, Montseny, Birra 08, Catalan Brewery, Birrola… A les acaballes del mes d’agost, els amants d’una bona cervesa estan de sort. Neix el nou portal d’internet ‘Cervesa Catalana‘, una xarxa social dedicada a cervesers i aficionats de la cervesa artesana. Permet donar a conèixer i promocionar informacions, esdeveniments i productes nous relacionats amb el món de la cervesa al país.
El portal s‘ha creat en un moment d’efervescència de les cerveses artesanes catalanes de qualitat. Per exemple, la fàbrica Fort, amb seu a l’Hospitalet de Llobregat, va neixer fa menys d’un any i ja és tot un referent de la cervesa artesana feta al Principat.
Ara per ara, la web recull la informació de seixanta-set cerveses, en un directori que permet trobar des de les més populars, com ara la Fort i la Companyia Cervesera del Montseny, fins aquelles amb noms i receptes molt creatives. Jo en Vull, de Barcelona; Rústica Bufona, de Sarral de la Conca de Barberà, i Skuma, de Vilafranca del Penedès, són només uns quants exemples del que es pot tastar al territori català.
Els usuaris registrats a la nova xarxa poden fer-se fans de les cerveses que s’exposen, escriure a les seves pàgines i compartir experiències, entre més coses. La iniciativa, creada per Marc Indurain, va molt més enllà: qualsevol usuari pot crear noves cerveses i comentar-ho al bloc.
Inspirat en xarxes socials com Facebook o Twitter, els usuaris de ‘Cervesa Catalana’ poden agregar amics, veure l’activitat de la comunitat, mencionar usuaris i escriure amb etiquetes. A més, diferents fòrums apropen els productors de cervesa als aficionats i recullen opinions, dubtes i gustos dels clients amb l‘objectiu de millorar tot allò que es pugui.
‘Cervesa Catalana’ ja fa un any que és a la xarxa amb els comptes de Facebook i Twitter.