28.07.2013 - 06:00
Amb el nom de Màrketing per la Independència (MKAT) es va posar en marxa l’any passat la sectorial de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) integrada per professionals del sector de la comunicació, la publicitat i el màrqueting. El seu objectiu és traslladar les tècniques i recursos que apliquen a les empreses a la lluita per la llibertat del país. Una concreció d’això és Independence Day, una pàgina web amb rèplica a Twitter i Facebook per a felicitar l’aniversari de la independència a tots els països lliures.
En format calendari, la web permet descobrir el dia d’independència dels estats membres de l’ONU i, en alguns casos, es completa la informació amb l’entrada corresponent de la Wikipedia. També ha publicat aquest pòster, amb totes les dates marcades al calendari.
En la presentació de la iniciativa Independence Day, els membres de MKAT expliquen: ‘El desig d’independència és natural en els éssers humans i, consegüentment, en els pobles. Durant la història, nombrosos països i nacions han aconseguit la sobirania i el dret de controlar els seus afers, gestionar els seus recursos i aprovar les seves lleis. (…) En aquest projecte volem celebrar tots els dies de la independència al món. Alguns països l’han assolida pacíficament i a través de negociacions, i uns altres, malauradament, han hagut de lluitar per la llibertat amb guerra i patiment. Volem recordar i homenatjar tots els països amb el desig que en el futur cap país no hagi de dependre d’un altre contra la voluntat majoritària dels seus ciutadans.’