28.07.2013 - 05:22
Aquest estiu RFF ( réseau ferré de France) va decidir suspendre dos viatges d’anada i tornada del tren groc. Ara sembla que volen privatitzar-ho ja que afirmen que transporta dues vegades menys viatgers que fa deu anys.
El president de la regió, el nord-català Christian Bourquin, pensa que pot salvar aquest emblemàtic tren el turisme. Ara aprofitant que el govern socialista de l’estat francès vol reformar el sistema ferroviari , Christian Bourquin llança la idea de reconvertir el Tren groc en tres etapes.
La primera seria passar-ho de TER (Train express régional) a SEM (Société d’économie mixte). Els ferroviaris del sindicat CGT, que lluiten per la conservació del Tren Groc, creuen que això és una privatització encoberta i s’hi oposen. Ja fa temps que duen a terme, periòdicament campanyes de suport a aquest Tren. Segons Julien Berthelemy, secretari general dels ferroviaris de Vilafranca de Conflent, ‘El Tren groc és una propietat pública , i en conseqüència, està prohibit la seua privatització’.
Per la seua banda, fonts de la SNCF recalquen que el Tren Groc perd viatgers, i que tenia un dèficit de 5,8 milions d’€uros l’any 2012. Els ferroviaris recalquen que aquest dèficit és degut a la falta d’inversions i al fet que el cost del bitllet és el doble de la tarifa normal.
Esperem doncs a veure que passarà finalment. De moment els ferroviaris continuen amb la seua campanya per salvar al Tren Groc, i busquen la complicitat, tant dels elegits com del públic nord-català.