10.09.2013 - 16:40
La Via Catalana començarà a les 17.14, i enllaçarà el Pertús (Alt Empordà) amb Alcanar (Montsià), passant majoritàriament per municipis arran de la costa i per unes quantes capitals de comarca, com Figueres, Girona, Mataró, Sant Feliu de Llobregat, Vilafranca del Penedès, el Vendrell, Tarragona, Reus i Amposta, entre moltes més, i farà un recorregut per dins de la ciutat de Barcelona, passant per uns quants carrers principals, com la Diagonal, i recorrent la Ciutat Vella (plaça de Sant Jaume inclosa) i l’Eixample, entre més barris.
Aquests són els municipis per on passarà la cadena humana: El Pertús, la Jonquera, Pont de Molins, Figueres, Santa Llogaia d’Àlguema, Bàscara, Orriols, Bàscara, Sarrià de Ter, Sant Julià de Ramis, Girona, Fornells de la Selva, Riudellots de la Selva, Tordera, Pineda de Mar, Calella, Sant Pol de Mar, Canet de Mar, Arenys de Mar, Caldes d’Estrac, Sant Andreu de Llavaneres, Mataró, Vilassar de Mar, Premià de Mar, El Masnou, Montgat, Badalona, Sant Adrià de Besòs, Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat, Molins de Rei, Sant Vicenç dels Horts, Cervelló, Vallirana, Ordal, Cantallops, Sant Cugat Sesgarrigues, Olèrdola, Vilafranca del Penedès, Santa Margarida i els Monjos, la Ràpita, Castellet i la Gornal, Bellvei, l’Arboç, Coma-ruga, Creixell, Clarà, Torredembarra, Altafulla, Tarragona, Reus, Riudoms, Montbrió del Camp, Mont-roig del Camp, L’Hospitalet de l’Infant, l’Ametlla de Mar, El Perelló, l’Ampolla, Camarles, l’Aldea, Amposta, Sant Carles de la Ràpita i Alcanar.
Amb quins criteris s’ha triat aquest recorregut?
L’ANC ha explicat per què s’ha triat aquest recorregut: ‘És la columna vertebral dels Països Catalans, seguint l’antiga Via Augusta. Així la gent del País Valencià i Catalunya Nord, tot i ser dia laborable, podran continuar el recorregut pel seu territori. Les Illes Balears podran realitzar actes en paral·lel de manera simultània’, explica l’entitat.
També diu: ‘Les vies emprades són de fàcil accés per a la majoria de la població i presenta un recorregut bàsicament pla i lineal, assequible per a les persones amb mobilitat reduïda; arriba al gruix de la població i, especialment, a les zones on hi ha més gent a sumar i a implicar en el procés’. A més, diu l’ANC que d’aquesta manera es garantirà la mobilitat de vehicles que van a o vénen d’Europa, sense interferir en la seva activitat normal. I finalment apunta que ‘segueix el recorregut d’exemples clars de la manca d’inversió de l’estat espanyol en infraestructures a Catalunya, com la N-340, la N-II i el corredor mediterrani ferroviari.’