Ofensiva catalana al Parlament Europeu per a garantir la immersió a les escoles

  • Els eurodiputats de CiU, ICV i ERC demanen que es respecti la normativa europea que vetlla per la diversitat lingüística

VilaWeb
11.04.2013 - 17:10

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Ramon Tremosa i Salvador Sedó (CiU), Raül Romeva (ICV) i Ana Miranda (en representació d’ERC) han presentat dues preguntes a les institucions europees en referència a la interlocutòria publicada ahir pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), on defensa que l’atenció individualitzada en castellà no és suficient i que, si un sol alumne ho demana, s’ha d’adaptar el sistema educatiu a tota la classe o unitat escolar.

Els eurodiputats demanen a la Comissió Europea i al Consell Europeu que es posicionin davant d’aquesta qüestió que està amenaçant, una vegada més, la immersió lingüística en el sistema educatiu a Catalunya. Destaquen que aquest és un model d’èxit reconegut, entre d’altres, per l’informe del Grup d’Experts d’Alt Nivell sobre Multilingüisme a les Comunitats Europees, publicat el 2007.

La diversitat lingüística està protegida per l’article 22 de la Carta dels drets Fonamentals a la Unió Europea. A més, l’article 21 d’aquesta prohibeix la discriminació per raó de llengua. Per aquest motiu, els eurodiputats catalans demanen a les institucions europees que es pronunciïn i es faci valer el dret dels pares i les mares a educar els seus fills en la immersió lingüística, encara que un alumne de la classe demani el contrari.

En les preguntes parlamentàries presentades, els eurodiputats catalans demanen el posicionament concret del Consell Europeu, que s’ha manifestat en vàries ocasions a favor de la diversitat lingüística reconeixent la importància de l’ensenyament de les llengües oficials d’una comunitat per tal de garantir la integració de parlants no natius. En aquest sentit, demanen que Espanya compleixi la Carta Europea de Llengües Regionals i Minoritàries, ja que va signar aquest document jurídic el 2001.

Els eurodiputats catalans han anunciat també que en la trobada que mantindran properament amb la Comissària Vassiliou, encarregada del departament de Multilingüisme, aquesta serà una de les qüestions que tractaran.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
311234567891011121314151617181920212223242526272829301234567891011
dldtdcdjdvdsdg
311234567891011121314151617181920212223242526272829301234567891011