Obrint Pas: ‘Seguirem’

  • Comunicat del grup anunciant una aturada indefinida

VilaWeb
21.03.2013 - 10:45

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Han passat molts anys des que uns quants amics d’un institut de secundària de València vam decidir crear un grup de música. Era l’any 1993 i ens enfrontàvem al repte de bastir un vaixell on embarcar uns quants instruments i moltes il·lusions. Un vaixell potser massa fràgil però disposat a plantar guerra en una aventura que ens ha acabat amerant fins els ossos.

Vint anys després, fem recompte d’aquest viatge. De tots aquests anys de travessia brutal. Anys i anys d’alegries senzilles i emocions compartides. Anys i anys d’assajos i rialles, de viatges i cançons, de concerts i batalles lliurades amb tots vosaltres. Anys i anys de navegar a tota vela cap a rumbs marcats contra la por.

Ara, però, després de la intensa gira del disc-llibre Coratge, sentim la necessitat d’aturar aquest vaixell anomenat Obrint Pas. I serà una aturada temporal però, de moment, indefinida. No volem marcar-nos dates. Tampoc volem abandonar per sempre el vaixell que ha estat casa nostra. No volem anunciar que ací s’acaba tot. Al contrari. Ací tot continua encara que siga en forma d’altres projectes, d’altres aventures, d’altres fronts oberts. Per això ens acomiadarem amb una gira que hem volgut anomenar Seguirem. Perquè nosaltres, com vosaltres, ací seguim i seguirem. Amb les batalles quotidianes. Desafiant els reptes a què ens enfrontem totes i tots.

La gira d’enguany, d’abans de l’aturada indefinida, serà de pocs concerts. Una gira curta que ens portarà a pobles i ciutats de la nostra geografia. Concerts que ja estan confirmats i d’altres encara per tancar que esperem anunciar-vos aviat. Una gira que s’entrellaçarà amb el format acústic que ha anat creixent i madurant amb els anys. De fet els dos únics concerts que farem l’any 2014 seran en aquest format acústic. Serà l’oportunitat de canviar de pell i de vestir les velles emocions amb noves robes. D’acomiadar-nos amb una manera diferent de sentir les cançons que ens han vist créixer.

A partir del 2014 s’obre una nova etapa per a nosaltres. No sabem si Obrint Pas salparà de nou o si no ho farà. Només sabem que tots aquest anys de somriures i ferides ens han fet ser els qui som ara. Ens costa dir-ho. Ens costa escriure-ho. I per això esperem retrobar-nos a la gira d’enguany. Abraçar-vos i contagiar-nos amb el nou i el vell coratge. Amb la il·lusió del primer dia. Amb les paraules vives. Amb els somnis humils.

Milers de gràcies a totes i tots per aquests anys.

Fidels al vell somriure,
camí de la victòria,
seguim,
seguirem.

Obrint Pas.
València, març del 2013.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem