L’últim despropòsit: El ‘corredor Madriterrani’

  • El govern espanyol impulsa un corredor mediterrani que passarà per Madrid i Saragossa · El govern català assegura que el tram entre València i Barcelona es farà perquè 'és un compromís'

VilaWeb

Redacció

13.03.2013 - 11:25

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El govern espanyol no sembla decidit a donar ple suport al corredor mediterrani pel qual aposten institucions polítiques i econòmiques de tot el país i que té l’aval de la Comissió Europea. Dilluns la ministra de Foment, Ana Pastor, va signar a Brussel·les un acord amb els seus homòlegs italià, francès, eslovè i hongarès per impulsar el transport ferroviari a Europa mitjançant un ‘corredor mediterrani’ que aparentment oblida Castelló i Tarragona i que passa per Madrid i Saragossa.

La nota publicada pel ministeri de Foment parla del compromís del govern espanyol amb el corredor, i per demostrar-ho parla de la licitació de les obres d’implantació de l’ample ferroviari europeu i un pressupost consignat de 1.079 milions d’euros.

Però la ruta del corredor que citava en aquella nota deixava de banda tant Castelló de la Plana com Tarragona. I citava els trams: Almeria-València, Madrid-Saragossa, Barcelona-Marsella-Lió-Torí-Milà-Verona-Pàdua. Amb aquest plantejament, el recorregut sortiria d’Almeria i aniria fins a València, però des d’ací no hi hauria una connexió directa amb Barcelona per Castelló i Tarragona, sinó que aniria cap a Madrid i, des d’allà, continuaria cap a Saragossa i després cap a Barcelona.

Els eurodiputats Ramon Tremosa (CiU) i Raül Romeva (ICV-EUiA) es van queixar via Twitter d’aquesta proposta:

L’economista Germà Bel, de qui parla Ramon Tremosa, també ha comentat en el seu Twitter la intenció del govern espanyol. I ha recuperat el terme ‘corredor Madriterrani’ per referir-se a aquest traçat.

El compromís amb el tram València-Barcelona

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha dit que el traçat entre València i Barcelona, passant per Castelló i Tarragona, és un compromís que té una prioritat absoluta per part de tots els governs. Ha afegit que el document signat per la ministra Pastor a Brussel·les no posa pas en perill el tram que va de València a Barcelona, però ha confessat, en declaracions a RAC-1: ‘No ens acaba d’agradar que intentin reorientar el traçat cap a Madrid. El que ens interessa és l’aposta pel traçat litoral’.

Vila també ha recordat que el corredor viu ‘un moment dolç’ amb inversions en marxa per valor de 230 milions d’euros que permetran connectar València amb l’estat francès el 2015, però ha lamentat ‘l’ambigüitat’ amb que Foment tracta qualsevol decisió relacionada amb la infraestructura.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem