29.12.2012 - 18:56
Instagram perd més de dos milions d’usuaris al dia des que va anunciar el canvi de la seva política de privacitat. Segons la web especialitzada en mesurar les audiències dels mòbils AppData.com, el nombre d’usuaris de l’aplicació baixa de forma continuada, tot i que continua essent una de les aplicacions més populars del món. Les dades han fet baixar la cotització a la borsa de Facebook, que és la propietària d’Instagram.
La popular xarxa social de fotografies Instagram va anunciar fa dies uns polèmics canvis en les normes d’ús que havien d’entrar en vigor el 16 de gener. Tres dies després de l’anunci, i a la vista del malestar creat per les noves normes, l’empresa va anunciar que algunes no s’aplicarien al gener tal i com era previst, per intentar trobar una solució al problema creat.
Entre les noves normes que no s’aplicaran de moment hi ha el canvi més destacat, que era que Instagram s’adjudicava el dret a fer servir, a partir d’aquella data, les fotografies que hi pengessin els usuaris i vendre-les a empreses o anunciants, sense compensar-ne l’autor.
Malgrat tot, el malestar ha estat evident entre els usuaris de la xarxa i Instagram ha perdut bona part de l’efecte amable que tenia. El fet que Facebook hagi tingut històricament molts problemes amb les seves normes i sigui ara el propietari d’Instagram ha estat vist com una premonició negativa.