18.12.2012 - 12:47
Fracassa l’intent del PP i del PSOE perquè la Unió Europea declari també prioritari el corredor central transpirinenc. Populars i socialistes només han aconseguit finalment avui que el Parlament Europeu aprovi finançar nous estudis de viabilitat sobre el túnel de Canfranc i el tram aragonés rebutjat per Brussel·les.
Per 30 vots a favor i només 5 en contra i 5 abstencions, la comissió de Transports de l’Eurocambra ha aprovat al mapa de prioritats proposat per la Comissió Europea l’octubre de l’any passat, que preveu cofinançar amb fons comunitaris fins el 40% del corredor mediterrani fins a Algesires i l’Atlàntic. El ple haurà de ratificar aquesta decisió al gener.
La ministra de Foment es compromet a implantar en 2015 els primers trams en ample europeu del corredor mediterrani
La ministra de Foment espanyola, Ana Pastor, s’ha compromès avui a començar les primeres licitacions de trams ferroviaris del Corredor Mediterrani en ample de via UIC (ample europeu) durant el primer trimestre de 2013. Així ho ha assenyalat Pastor durant la presentació a Castelló del projecte d’implantació de l’ample UIC de l’eix mediterrani. Els primers trams en ser licitats seran els de Castellbisbal-Tarragona i el tram Tarragona-Vandellós-Castelló-València-Almussafes. Les obres d’aquests primers trams estan previstes de ser finalitzades durant 2015 mentre que la resta fins a Cartagena no serà una realitat fins 2016, segons les previsions de la ministra Pastor.