05.12.2012 - 06:00
El sector educatiu de tot el país ha reaccionat amb indignació contra la proposta de Wert. Un dels primers sindicats a manifestar-se ha estat la sectorial de la Intersindical de les Illes, que en un comunicat ha dit que ‘la nova versió de l’avantprojecte de la reforma Wert és un atac ferotge al sistema educatiu públic, a les llengües pròpies i a les competències educatives de les comunitats autònomes’
També ha reaccionat el sindicat majoritari del sector educatiu al Principat, USTEC. En un comunicat, denuncia que el ministre Wert pretén desballestar el sistema educatiu català i la immersió lingüística, perquè proposa que la llengua catalana, en lloc de ser la llengua vehicular d’aprenentatge, sigui una assignatura de quarta categoria de la qual ni tan sols calgui avaluar-se. ‘USTEC-STEs defensa, i ha defensat sempre, el model d’immersió lingüística que durant més de trenta anys ha obtingut un èxit total.’
STEPV, des del País Valencià, també ha emès un comunicat en la mateixa línia: ‘La nova proposta de LOMQE del ministre Wert és una nova agressió a l’ensenyament del valencià i en valencià, i del conjunt de la llengua catalana, condemnada a la desaparició si s’arriba a aplicar.’
Somescola, que aplega desenes d’entitats, incloses les sectorials d’educació dels principals sindicats, ja va expressar la indignació abans-d’ahir i va anunciar mesures de protesta. La primera s’ha fet pública avui: consisteix a omplir els centres escolars de cartells i pancartes en favor de la immersió lingüística. Els cartells es poden descarregar des de la seva web.
La Federació de Pares i Mares de Catalunya (FaPaC) també ha reaccionat amb rapidesa i s’ha afegit a la iniciativa de Somescola. En aquest comunicat, la federació, que aplega més de dues mil AMPA de centres del Principat, adverteix: ‘El projecte de llei del ministre Wert respon a un criteri purament ideològic i de fanatisme.’ I afegeix: ‘La FaPaC vol mostrar la seva ferma indignació i rebuig davant del projecte de llei que el ministre d’Educació Wert ha presentat. Aquest projecte relega la llengua catalana a un paper testimonial dins del sistema educatiu de Catalunya, sense que aquest canvi respongui a cap criteri pedagògic. És purament una qüestió d’ideologia, de fanatisme, que, en oposició als valors de l’educació, vol utilitzar per crear confrontació i dividir la societat.’
[OPINIÓ] Salvador Cardús: ‘No en tenen prou d’humiliar-nos; volen dividir-nos per raó de llengua’