Wert ataca ara els editors de llibres de text catalans

  • El ministre d'Educació espanyol diu ara que els llibres de text catalans han manipulat els alumnes i 'els han imposat una consciència nacional'

VilaWeb
26.10.2012 - 08:41

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El ministre d’Educació espanyol, José Ignacio Wert, ha declarat a la televisió 13TV, propietat de la conferència episcopal espanyola, que els continguts d’alguns llibres de text catalans són manipuladors. ‘Hi ha molts llibres de text a l’abast de qualsevol en què es dedueix que s’ha intentat, mitjançant continguts educatius, imposar una consciència nacional o dirigir en un determinat sentit ideològic’, ha dit el ministre, que ha proposat d’unificar els continguts d’assignatures com història i geografia.

Sobre les polèmiques declaracions d’espanyolitzar els alumnes catalans, va dir: ‘Vaig dir espanyolitzar perquè els estudiants disposessins dels recursos educatius perquè se sentissin tan orgullosos de ser catalans com de ser espanyols. I que el sistema educatiu ensenyi la història d’Espanya’.

I va parlar de la idea d’espanyolitzar i les crítiques que ha generat: ‘Durant mots anys hi ha hagut una certa reticència a utilitzar la marca espanya identificant-la com una idea patriotera i excloent que enfonsa les arrels al franquisme. Avui no té gaire sentit. Crec que hi ha una Espanya i un orgull de sentir-se espanyol.’

Informació relacionada:

Wert reitera que vol espanyolitzar els alumnes perquè ‘sentin el mateix orgull de sentir-se catalans i espanyols’

Una conversa de Juan Carlos amb Rajoy sobre espanyolitzar els catalans mou una polèmica enorme a Madrid

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
311234567891011121314151617181920212223242526272829301234567891011
dldtdcdjdvdsdg
311234567891011121314151617181920212223242526272829301234567891011