21.09.2012 - 15:04
El consell de ministres del govern espanyol ha aprovat aquest divendres l’avantprojecte de Llei Orgànica per a la Millora de l’Educació que estableix un major percentatge dels continguts que fixa l’estat, que en el cas de Catalunya passa a ser del 55% al 65%, mentre que en les comunitats autònomes on no hi ha llengua cooficial, el ministeri decidirà sobre el 75% dels continguts curriculars. D’altra banda, la reforma, presentada pel ministre d’Educació, José Ignacio Wert, incorpora nous exàmens d’avaluació a Tercer i Sisè de Primària, amb l’objectiu de detectar precoçment les mancances dels alumnes i que no tindrà afectes individuals sobre cada alumne ja que serà el centre qui acabarà decidint si passa de curs.
Sobre aquesta invasió competencial, Wert considera que no es pot parlar de recentralització, perquè diu que no es treuen competències de gestió dels governs autonòmics. ‘Ens ha dit la Unió Europea que li preocupa que no tenim instruments d’avaluació homogenis’, ha dit Wert.
‘Hem fet augmentar proporció d’horari que es defineix des del ministeri i el més important: hem establert un sistema d’avaluació homogeni’, ha afegit Wert. ‘Si cada comunitat té un sistema d’avaluació diferent no podrem saber les diferències de rendiment del sistema. Una part de problemes del sistema educatiu té a veure amb això’, ha dit. I ha avisat que ‘s’ha parlat i es parlarà amb les comunitats autònomes d’això’.
A més, Wert ha insistit en una de les constants del seu mandat: ‘s’ha de reforçar l’ensenyament de la llengua comuna en la línia del que indica la constitució’ espanyola.
L’objectiu de la reforma, segons el govern espanyol, són reduir la taxa d’abandonament escolar, que és el doble de la mitjana europea, i millorar els resultats de les avaluacions internacionals.