L’acte institucional es concentra en la llengua i la cultura dels Països Catalans

  • Mònica Terribas ha conduït l'acte al Parc de la Ciutadella, molt concorregut i ple d'estelades

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

Redacció

11.09.2012 - 14:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

L’acte institucional de la Diada ha estat marcat per la reivindicació nacional, la defensa de la llengua i la cultura catalana, a través de la lectura de fragments de l’obra d’autors que celebren efemèride enguany: Joan Fuster, Pere Calders, Tísner, Joan Sales, Antoni M. Alcover, Francesc Pujols, J.V. Foix… Un dels moments més emotius ha arribat quan Sílvia Munt ha llegit un fragment de ‘La plaça del Diamant’ (vídeo). També ha aixecat aplaudiments i consignes independentistes una sentència de Joan Sales que ha llegit la periodista Mònica Terribas: ‘Des de fa 500 anys, els catalans hem estat uns imbècils. Es tracta, doncs, de deixar de ser catalans? No, sinó de deixar de ser imbècils’.

S’ha hissat la senyera de Capmany, un dels pobles afectats pel foc de l’Empordà d’aquest estiu, i s’ha tingut un record pels recentment desapareguts Antoni Tàpies, Emili Teixidor i Josep M. Ainaud de Lasarte.

L’acte institucional al Parc de la Ciutadella ha començat amb la solemne desfilada de la formació de gala dels Mossos d’Esquadra al so de la Muixeranga d’Algemesí de la Ribera Alta. La periodista Mònica Terribas, conductora de l’acte, ha explicat que s’ha fet amb la voluntat ‘d’enviar un fort sentiment de fraternitat al País Valencià i a les Illes Balears, en un moment en què la nostra llengua comuna rep sistemàticament atacs per part d’instàncies polítiques i judicials.’ Més endavant, entre les efemèrides recordades, l’actriu Pepa López ha estat l’encarregada de llegir un fragment de ‘Nosaltres, els valencians’ de Joan Fuster (vídeo).

L’acte ha esta dirigit pel dramaturg i director teatral Joan Ollé i conduït per la periodista Mònica Terribas. Hi han participat la Cobla Sant Jordi – Ciutat de Barcelona, el Cor Lieder Càmera, el quartet musical Las Migas i la mezzosoprano Marisa Martins; les actrius Pepa López, Carme Sansa, Victòria Pagès i Sílvia Munt; els actors Pep Tosar i Ivan Benet; el cantautor Roger Mas, i l’editor, crític literari i assagista Josep Maria Castellet, i l’actriu, directora de cinema i cantant portuguesa Maria de Medeiros, que ha interpretat un poema d’Ausiàs March, musicat per Raimon.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
2829301234567891011121314151617181920212223242526272829303112345678
dldtdcdjdvdsdg
2829301234567891011121314151617181920212223242526272829303112345678