04.09.2012 - 17:45
Ja fa un any i mig de la inauguració de l’Aeroport de Castelló i encara no hi ha aterrat ni un sol avió. L’aeroport continua sense activitat de cap tipus, però les auditories publicades dels comptes de la Generalitat Valenciana han destapat una extraordinària despesa en promoció i publicitat i l’apujada de sou del director, Juan García Salas.
Concretament, la despesa en promoció i publicitat de l’aeroport per l’any 2011 va ser de 35 milions d’euros fraccionats en diverses partides del pressupost. A més, el sou del director, que ja es va saber que era de 84.200 euros anuals, va ser incrementat en quatre mil euros més.
L’increment de sou del director d’Aerocas incompleix la reducció de salaris que va entrar en vigor el juny de 2010 amb l’aprovació d’un decret del Consell de mesures urgents en matèria de retribucions. García Salas no és el primer cop que aixeca polèmica.
Compara l’aeroport amb el Louvre de nit
El director de l’aeroport de Castelló, Juan García Salas, va comparar a final de juny l’aeroport de Castelló amb el Museu del Louvre en un reportatge de la cadena de televisió pública francesa France 2 (vídeo del reportatge). Quan el periodista li pregunta a Salas si la infrastructura que dirigeix és un aeroport fantasma, perquè encara no és en funcionament, aquest respon: ‘No, és un aeroport buit actualment, tal com ho pot ser el Museu del Louvre de nit.’ Salas explica que l’aeroport rep visites i que tot funciona correctament, ‘però li manquen els permisos’.
‘Impressionant, oi?’
El reportatge de France 2 es dedica a la crisi al País Valencià, i fa una visita a l’aeroport de Castelló com a mostra de gran infrastructura que continua sense funcionar; es fa ressò també de l’escultura de Ripollés dedicada a l’ex-president de la Diputació de Castelló Carlos Fabra, que fou l’impulsor de l’aeroport. De fet, també fan una visita a Fabra a la Cambra de Comerç de Castelló, de la qual és secretari general. ‘Els agrada la Cambra, impresionant, oi? És una de les millors d’Espanya’, diu Carlos Fabra.