17.07.2012 - 06:00
Escola Valenciana va valorar ahir positivament les modificacions introduïdes en el nou document sobre plurilingüisme pel govern, i proposa de concretar-ne i de millorar-ne alguns punts essencials no tinguts en compte. I és que ‘el nou esborrany de decret sobre plurilingüisme no assegura l’objectiu que es proposa: que els alumnes adquiresquen una competència lingüística igual en valencià i en castellà, i milloren la competència lingüística en anglès’.
Aquest cap de setmana, Escola Valenciana va celebrar a la Casa de Cultura de Burjassot les seues Jornades d’Estiu, i va analitzar el tercer document sobre plurilingüisme que la Conselleria d’Educació va facilitar la setmana passada als rectors de les universitats públiques valencianes i al president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, atenent a alguns punts que l’AVL va enviar a la Conselleria d’Educació per enriquir l’esborrany de Decret.
L’entitat valora positivament ‘el treball en el camí d’aprofundir en el consens d’una matèria tan important com l’establiment un nou model educatiu d’ensenyament, el model plurilingüe’. Escola Valenciana va enviar ahir la seua valoració a la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació. Hi exposa ‘sis punts clau que no atenen a la consecució de l’objectiu últim pel qual es vol desenvolupar un nou model d’ensenyament valencià’. Els punts són: la catalogació lingüística dels llocs de treball; els programes d’ensenyament que es contemplen; l’àrea de Coneixement del Medi en el Programa Plurilingüe en Castellà; el Projecte Lingüístic del Centre; les llengües cooficials de la Comunitat Valenciana; la participació de les famílies en la tria dels programes.