26.06.2012 - 20:05
La plataforma Somescola.cat d’entitats cíviques i educatives ha demanat al govern i al parlament una reacció contundent i no fer ‘cap pas enrere’ davant la sentència del Tribunal Suprem espanyol que anul·la diversos articles sobre l’ús del català del decret sobre el segon cicle de l’educació infantil aprovat el 2008.
‘No s’ha de fer cas al que demani l’atacant’, ha afirmat la presidenta d’Òmnium, Muriel Casals, que ha cridat a no acatar la decisió judicial i prosseguir amb el sistema actual ‘perquè ha demostrat el seu èxit i perquè així ho volen la majoria de forces polítiques catalanes’.
‘La sentència del TS és contrària a la legitimitat democràtica’, ha dit Casals, que ha afegit que seran al costat del govern per defensar la Llei d’Educació de Catalunya aprovada pel parlament.
Teresa Casals, de Plataforma per la Llengua, ha afirmat que el d’avui és ‘el pitjor cop’ que s’ha donat fins ara al català perquè ‘les sentències anteriors eren en resposta a una determinada família i eren particulars, però aquesta és una sentència que ataca a tot el sistema de 3 a 6 anys’. Casals creu que s’esquerda ‘el model d’escola i el de societat’.
Els portaveus de la plataforma han recordat les modificacions legislatives que s’han fet a les Illes, al País Valencià i a Aragó, i han alertat sobre un intent d’arraconar el català també amb aquestes sentències judicials.
‘Volem dir solemnement que no passarem per alt aquesta nova ingerència de la justícia espanyola’, han afegit. La plataforma ha anunciat que abans de les vacances presentarà una moció al parlament per un posicionament clar dels partits. També demanarà una reunió amb el ministre d’Educació espanyol, José Ignacio Wert. I prepara una nova jornada de mobilització en defensa del català a l’escola el 26 de setembre.
Informació relacionada:
Cop del Suprem a la immersió en l’ensenyament infantil a Catalunya
Editorial de Vicent Partal: Una proposta concreta als diputats catalans
Rigau treu ferro a la sentència del Suprem i diu que la LEC ja blinda la immersió
Entrevista amb Ferran Suay: ‘La sentència ataca un període crític de l’aprenentatge lingüístic’