24.05.2012 - 12:45
Mai us heu trobat que heu volgut comprar un bitllet d’avió però no sabíeu si era el moment adequat? El trobàveu car i crèieu que el podíeu trobar més barat? Si la resposta és afirmativa, en aquest reportatge intentarem donar-vos les claus per realitzar una compra intel·ligent.
El 46,2% dels ciutadans de l’Estat Espanyol van utilitzar Internet per planificar el seu viatge al 2010. Segons un informe recent de l’Institut de Turisme, un 78,2% d’aquests individus utilitzen la xarxa per reservar el mitjà de transport i l’allotjament. Aquest volum de transaccions ha provocat el sorgiment de la figura d’un professional expert en fixació de preus, sobretot en el cas dels bitllets d’avió.
Aquestes persones, anomenades Revenue Managers, s’encarreguen de predir el comportament del consumidor per maximitzar els beneficis de l’empresa, mitjançant la fixació dels preus. És a dir, cada companyia aèria estableix els preus d’acord amb el que cada client està disposat a pagar. Per exemple, un executiu que ha de viatjar l’endemà per un viatge de negocis comprarà a un preu més alt ja que s’ho pot permetre i, a més, està molt a prop de la data de sortida. En canvi, una família que decideix viatjar per plaer i compra amb antelació els seus bitllets, sovint a hores intempestives, els aconsegueixen a preus més barats.
Molt s’ha dit sobre la influència del dia de la setmana a l’hora de comprar bitllets d’avió: mentre que periodistes, com Isidoro Merino de El Viajero Astuto, asseguren que els dimarts i els dimecres són els dies claus, hi ha experts i altres periodistes, com Michelle Higgins del New York Times, que creuen que realment no afecta. En aquest últim grup trobem el professor de la Universitat Pompeu Fabra i doctorat per la Universitat de Massachussets Institute of Technology, Kalyan Talluri, qui creu que el dia de la setmana no afecta i que com més aviat els comprem, més barat ens sortiran. ‘No es pot cancel·lar el bitllet, no es pot vendre el vol i s’ha d’estar disposat a comprar amb molta antelació’ aconsella Talluri per obtenir la millor oferta.
Segons Kalyan Talluri les companyies aèries no podrien sobreviure sense aquesta figura del Revenue Manager. Aquestes empreses compten amb uns costos fixos molt alts, entre ells el preu del combustible, les infraestructures, la flota, etc. Aquestes companyies baixen el preu per arribar al màxim d’usuaris possible però també el mantenen alt per compensar aquesta disminució. Si no ho fessin tindrien pèrdues.
Encara que l’usuari no pugui realitzar una compra ajustada per manca d’informació o d’ofertes imprevistes, sí que hi ha uns consells bàsics que ens permetran optar a un preu més baix. A la nostra guia de l’usuari descobrirem els millors dies per viatjar i els cercadors amb les aplicacions més útils, entre d’altres trucs per volar a low-cost.
Enllaços
Array
Array