24.05.2012 - 10:00
Busqueu feina? Us presentem la professió de futur: el “Revenue Manager”. Amb un paper clau en el món del la gestió empresarial, el Revenue és un terme molt ampli i desconegut per a la majoria. Molts relacionen aquesta feina amb la figura del Channel Manager, d’altres la defineixen com “la persona que es dedica a plantejar ofertes per omplir un hotel o un vol”, i alguns fins i tot pensen que és qui s’encarrega de la gestió de reserves. Un munt de definicions per un sol terme. Professionals d’arreu del món ens expliquen que és exactament el “Revenue Management”.
Jaime López-Chicheri és un dels pocs experts en Revenue Management de tot l’Estat i autor de l’únic llibre del món sobre el tema, titulat “eCommerce y Revenue Management integrados en una estrategia de Marketing Online”. Comenta que si hagués de definir en poques paraules què és el Revenue Management diria que consisteix a satisfer les necessitats del major nombre de clients possibles buscant la major rendibilitat per al negoci.
Ariel Baños, Llicenciat en Economia per la Universidad Nacional de Rosario (Argentina) i Fundador de fijaciondeprecios.com, defineix aquest concepte com “Una nova disciplina que sorgeix de la mà del redescobriment de la importància de les decisions de preus per als resultats de les empreses i remarca que tot i que el sistema és bastant homogèni, el revenue managment del preu dels vols és molt més dinàmic que el dels hotels, però tot i així responen a unes certes regles.
Gustavo J. Vulcano, professor de la Leonard N. Stern School of Business of New York University veu el Revenue Management des d’una altra perspectiva, considera que “és la disciplina del Management que s’ocupa de la gestió d’ingressos”
El “Revenue Management” es tracta doncs de quelcom tant aparentment senzill com vendre el producte correcte, al client correcte, en el moment correcte. Però la senzillesa es queda a la definició perquè en realitat és un art capaç de moure milions d’euros al dia en tot el món.
Enllaços
Array
Array