26.04.2012 - 14:04
La força de la campanya #novullpagar ha obligat Abertis a explicar-se. El director general de la companyia, Josep Lluís Giménez, ha reconegut que la xarxa d’autopistes de l’estat és ‘inharmònica i desequilibrada’, i que això causa un greuge comparatiu amb Catalunya. I ha instat el govern espanyol i la Generalitat a posar-hi remei perquè considera que són els responsables que existeixi aquest sistema.
‘La xarxa d’autopistes és desequilibrada territorialment i hi ha un greuge comparatiu entre ciutadans i aquesta situació ha conduït a una deficiència de distribució de trànsit que ha fet que concessionàries més recents, particularment les radials de Madrid, tinguin problemes de viabilitat perquè tenim autovies de dos a cinc carrils que arriben a la M-30 i són exemptes de pagament’, ha explicat Giménez.
A més, ha dit que entén els conductors que es neguen a pagar els peatges, però que com a concessionària Abertis té un contracte que li atorga el dret de cobrar. ‘No entrarem en conflicte amb els ciutadans i només reclamarem els nostres drets, perquè si existeix un contracte de concessió, l’administració que l’atorga ha de preveure mecanismes perquè quan hi hagi situacions d’aquesta mena, es pugui cobrar’, ha afegit.
Un centenar de casos al dia
Giménez diu que qui ha de pagar els plats trencats no és la concessionària, sinó l’estat i la Generalitat, a qui Abertis ha traslladat la preocupació pel creixent nombre de conductors que es neguen a pagar. ‘El volum de casos no és escandalós, però comencen a tenir prou dimensió perquè l’administració intervingui’.
El nombre d’insubmisos als peatges no para de créixer. Giménez ha reconegut que aquesta setmana hi havia hagut cada dia un centenar de conductors que s’havien negat a pagar el peatge i que el major nombre de casos d’insubmissió han tingut lloc al peatge de Mollet del Vallès i al de Vilassar de Mar.
Denúncia al Servei Català de Trànsit
Abertis ha donat ordre als seus treballadors d’agafar les dades dels conductors que no paguen, com a mínim de la matrícula del vehicle, i de notificar la denúncia d’impagament al Servei Català de Trànsit.
Fins ara els conductors que s’han negat a pagar el peatge, en protesta pel greuge que han de suportar els ciutadans de Catalunya i del País Valencià, en comparació amb els de la resta de l’estat, no han estat sancionats.
Hi ha el cas d’Antoni Duran, que explica que ha passat més de vint anys sense pagar peatges.
També expliquem què pot passar, en cas de no pagar el peatge?