13.03.2012 - 17:06
Escola Valenciana ha preparat una sèrie de preguntes per a la consellera d’Educació, Maria José Català, en què li demana que sigui clara i expliqui el projecte sobre plurilingüisme a les aules. El secretari autonòmic d’Educació va dir que aquesta setmana presentaria el ‘model únic’, que no ha negociat amb el sector, i Escola Valenciana tem que segueixi el camí que va traçar l’ex-conseller Font de Mora, tal com explicava ahir VilaWeb.
L’entitat cívica ha deixat clar que s’oposarà a qualsevol projecte que no permeti l’existència ‘dels programes que millors resultats han donat fins ara: els programes d’immersió lingüística’.
‘Si l’estratègia a seguir és transformar els programes d’immersió lingüística amb més àrees en castellà es demostrarà que l’objectiu no és el de millorar les competències en anglès sinó el de consumar una gradual desaparició de les línies en valencià’, ha dit el portaveu d’educació d’Escola Valenciana, Jaume Fullana, que ha insistit en la predisposició de l’entitat de reunir-se amb la conselleria per tal d’arribar a acords’.
El document que ha preparat l’entitat recull sis preguntes que, diu, han de ‘permetre certificar el rigor pedagògic del projecte del Consell’. Les preguntes són les següents:
1. La conselleria garanteix amb aquest projecte una competència equilibrada en les dues llengües oficials? S’impulsarà l’adopció dels programes òptims (PEV i PIL)?
2. S’hi estableix un pla de formació del professorat que permet el correcte desenvolupament dels programes?
3. La conselleria ha concretat el nivell d’exigència pel que fa a la competència en les diferents llengües valencià, castellà i llengües estrangeres, d’acord amb el lloc de treball, i en termes del marc europeu comú de referència? S’ha previst la catalogació bilingüe de tots els llocs de treball i en totes les etapes educatives?
4. La conselleria ha previst recursos humans i materials complementaris d’acord amb les necessitats de cada centre. (immigració, alumnat amb necessitats educatives especials, …)?
5. S’assegura l’aplicació correcta i coherent dels programes al llarg de les diferents etapes educatives –des de l’educació infantil fins al batxillerat–?
6. Es podrà contrastar l’eficàcia dels programes a través d’avaluacions que compten amb la participació de les universitats?