19.02.2012 - 14:23
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana va contractar el servei d’una consultoria després de l’accident del metro de València del juliol del 2006 en què hi va haver 43 morts. Segons el diari El Mundo, aquesta consultora va instruir els tècnics que van comparèixer a la comissió de les Corts perquè parlessin sempre d’accident i que mai no es referissin a cap deficiència tècnica ni a cap negligència. PSPV, Compromís i EUPV ja han demanat que es torni a obrir la comissió d’investigació.
La comissió va tancar-se sense assenyalar cap responsable polític o tècnic d’aquella tragèdia. La consultoria contractada va assessorar tècnics i directius que van comparèixer a les Corts perquè unifiquessin la versió dels fets i perquè no hi hagués contradiccions. Segons la informació publicada pel diari, MetroValencia va rebre un informe de 23 pàgines que deia: ‘Pregunten què pregunten, no pot ser atribuït a cap deficiència tècnica ni a cap deixadesa de responsabilitats’.
El síndic de Compromís, Enric Morera, ha dit que demà mateix demanarà que s’obri de nou la comissió d’investigació sobre l’accident del metro; la seva homòloga d’EUPV, Marga Sanz, ha qualificat de gravíssima la informació i ha demanat el cessament de la gerent de FGV, Marisa Gracia.
El PSPV també vol que es torni a obrir la comissió parlamentària. La portaveu parlamentària adjunta dels socialistes, Carme Ninet, ha dit, arran de la informació publicada, que la comissió va ser una pantomima per a tapar la veritat. ‘El pas del temps no tapa les responsabilitats polítiques de l’accident de metro més tràgic de la nostra història.