06.02.2012 - 12:49
Més de quinze mil usuaris del transport públic de Barcelona podrien utilitzar l’anomenada T-11 cada dia, segons la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB). La T-11 és un mètode impulsat per la FAVenB protesta perquè s’ha apujat el preu del transport públic i consisteixa fer un viatge addicional mitjançant la cessió entre usuaris d’una T-10 exhaurida. El passatger que rep la targeta pot fer un viatge més mentre dura el temps amb dret de transbord.
El portaveu de la FAVB, Joan Maria Soler, ha explicat que cada dia 2,2 milions d’usuaris utilitzen el transport públic a l’àrea metropolitana, dels quals el 70%, 1,5 milions, fa servir la T-10. Si tothom ‘convertís’ la T-10 en T-11 cedint-la a un altre usuari després de fer deu viatges, se’n podrien fer cent cinquanta mil més, una xifra que Soler ha considerat impossible. Tanmateix, el portaveu de la FAVB sí que ha vist com a fàcilment assumible que el 10% dels usuaris utilitzi aquest mètode, fet que generaria un viatge de franc per a quinze mil passatgers.
La FAVB ha indicat que ara l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) haurà de valorar aquesta alternativa i reflexionar sobre l’augment dels preus del transport públic, que deixen Barcelona com ‘la ciutat amb les tarifes més cares’ del país. A més, el portaveu de les associacions de veïns ha assegurat que l’alternativa és ‘absolutament legal’ i que es van assessorar amb experts abans de llançar-la.
Soler ha assenyalat que l’ATM encara no s’ha posat en contacte amb la FAVB per aquesta qüestió, a diferència del que va fer amb Promobilletes.com, una alternativa anterior a l’apujada dels preus del transport basada en l’esponsorització dels bitllets. La iniciativa, que van posar en pràctica dos estudiants de la UPC, es va suspendre arra d’una reunió entre totes les parts.