Spanair tanca amb 220 vols anul·lats i 23.000 passatgers afectats

  • El cessament indefinit de l'activitat empresarial afecta milers de persones al llarg d'avui i demà

VilaWeb
Redacció
28.01.2012 - 09:40

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El cessament indefinit de l’activitat empresarial de Spanair no passarà indiferent per milers de persones al llarg d’aquest cap de setmana. Només aquest dissabte, la fi de Spanair ha suposat la cancel·lació de 91 vols, cosa que afecta un total de 8.695 persones a qui l’aerolínia deriva cap a altres companyies aèries, que ofereixen ‘tarifes de rescat’ expressament per a l’ocasió. Pel que fa a diumenge, són 129 els vols que s’han suspès, amb un total de 14.076 damnificats. En conjunt, 220 vols anul·lats i 22.771 passatgers afectats. Ahir, van ser 200 els passatgers afectats al llarg de la nit. L’últim vol comercial va aterrar a Barcelona a les deu del vespre.

Els passatgers afectats pel cessament de l’activitat de Spanair no podran ni remetre’s amb garanties a la pàgina web de la companyia, que va deixar de funcionar pels volts de les vuit de vespre d’aquest divendres. El web no es carrega i només apareix una pàgina d’error amb un enllaç de ‘més informació’ que tramet l’usuari a un comunicat on l’aerolínia explica al client què ha de fer.

‘Spanair informa que en el dia d’avui 27 de gener de 2012 la companyia aèria ha cessat les seves operacions’. Aquest és el comunicat que Spanair ha tramès als seus clients i on informa que la companyia ha pres la decisió de cessar les operacions a partir de divendres a la nit. ‘Tots els nostres vols a partir d’avui queden cancel·lats’, afirma, i explica als seus clients que en cas d’haver adquirit un bitllet pels propers dies o setmanes té cinc alternatives per tal que els siguin reemborsats els diners.

A l’escrit, Spanair detalla les cinc alternatives que pot prendre l’usuari. Si el bitllet es va pagar amb targeta de crèdit cal informar-se a l’entitat bancària de les possibilitats de reemborsament i si es va contractar una assegurança de cancel·lació caldrà contactar amb l’entitat per informar-se de la cobertura.

Si el passatger disposa d’un bitllet comprat a Spanair però operat per una altra aerolínia, ‘en principi’ el vol està garantit, i en aquest sentit explica que ha arribat a un acord amb Vueling, Iberia i Air Europa perquè els passatgers afectats gaudeixin d’una tarifa especial a 60 euros els vols a l’Estat i a les Illes Balears, a 90 euros a les Illes Canàries i a 100 euros els vols internacionals.

En qualsevol altre cas, per reclamar el reemborsament de ‘import del seu bitllet, Spanair informa que es pot interposar la corresponent reclamació a les oficines de venda, als mostradors d’Aena o a les oficines de turisme dels aeroports.

Spanair Center (900 13 14 15) i les oficines de vendes dels aeroports estan oberts a l’atenció del client afectat, a qui la companyia ha demanat disculpes.

‘Tarifes rescat’

Els usuaris també podran comprar bitllets a preu reduït que ofereixen les companyies Iberia, Vueling i Air Europa per volar allà on ho volien fer amb Spanair en els propers tres dies, de dissabte a dilluns. Viatjar per la Península i les Balears els costarà 60 euros, a Canàries 90, i a fora de l’Estat 100. Són unes ‘tarifes de rescat’ que les companyies aèries tenen per costum oferir quan alguna d’elles fa fallida.

Això sí, els usuaris podran comprar-les sempre i quan trobin plaça en algun vol d’aquestes companyies, que no garanteixen que posaran més avions dels previstos.

També Ryanair ha posat a la venda una ‘tarifa de rescat’ a 49 euros adreçada a tots els passatgers de Spanair que s’han vist afectats pel cessament indefinit de l’activitat de la companyia. L’oferta és aplicable a un total de 42 rutes de vols que surten de l’Aeroport del Prat i de Girona i també d’altres de l’Estat. El bitllet de ‘rescat’ es pot reservar a la pàgina web de Ryanair fins al 4 de febrer per viatjar fins al 12 de febrer.

Amb tot, sembla que l’oferta no ha convençut molts passatgers. Uns denuncien que els han cobrat preus que estan per sobre de la suposada tarifa reduïda, altres dubten que aquesta tarifa sigui realment reduïda, i un tercer grup lamenta que només valgui per tres dies.

Enllaços
Array

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem