12.01.2012 - 06:00
El govern britànic ha aprovat un projecte de construcció d’una línia de tren de gran velocitat entre Londres i el nord d’Anglaterra, que té un cost de 39.000 milions d’euros i que connectarà Londres amb Birmingham en mitja hora. La despesa d’aquesta obra en temps de crisi ha mogut força polèmica al Regne Unit. El diari The Guardian l’ha aprofitada per comparar els quilòmetres de gran velocitat en construcció a tot el món. I, veient les dades, publicades per la la Unió Internacional del Ferrocarril, es pot comprovar que, just en aquest temps de vaques magres, Espanya és, després de la Xina i en termes absoluts, l’estat amb més quilòmetres de gran velocitat en construcció i un dels que en té més de planificats.
En termes relatius, és a dir, per població i per quilòmetres quadrats, Espanya és l’estat del món que té més vies de gran velocitat en construcció.
Concretament, dels 8.838 quilòmetres de gran velocitat en construcció a tot el món, la Xina en construeix aproximadament la meitat: 4.339. Dels 4.499 restants, l’estat espanyol en construeix 1.767, és a dir, gairebé un 40%, molt per sobre dels 758 de Turquia, dels 378 d’Alemanya, dels 210 de França –i dels Estats Units, que no en construeix cap.
Si mirem les dades dels quilòmetres de gran velocitat planificats, les dades són semblants. La Xina preveu de construir-ne 2.901 quilòmetres; França, 2.616 i Espanya, 1.702.