Impala: cinquanta anys a tot gas

  • Fa mig segle es va començar a comercialitzar una de les motos que més s'han identificat amb el nostre país, la Impala de Montesa

VilaWeb

Redacció

28.12.2011 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Tot va començar fa exactament cinquanta anys. Tres joves van convèncer Pere Permanyer, llavors únic soci de Montesa, perquè provés i publicités el nou prototip de moto de la companyia d’una manera ben especial i agosarada: travessant l’Àfrica de cap a cap, de sud a nord, amb moto. L’experiment va sortir rodó, per sorpresa de no pas pocs, i aquell model de moto, d’aparença austera i de disseny atrevit per l’època, amb nom d’antílop, la Impala, va assolir una gran notorietat i va començar a fabricar-se en sèrie i a comercialitzar-se. En pocs anys (solament es va fabricar fins a final dels anys seixanta) va esdevenir un fenomen social, amb milers d’Impales als carrers de Barcelona, i amb un reconeixement internacional a Montesa, una empresa familiar catalana convertida en experiència pionera i en una referència mundial.

Cinquanta anys després les coses han canviat. Han aparegut tot de marques i models nous, especialment del Japó; Montesa, comprada per Honda, ha perdut tot vincle sentimental amb el nostre país; i la indústria de les dues rodes catalana, tan brillant i efervescent fa uns quants anys, es troba greument amenaçada, com demostra la situació delicada viscuda no fa pas tant per Ossa i Derbi.

Però, malgrat tot, la Impala, i sobretot la passió per la Impala, perviu. És la moto que més clarament s’identifica amb el nostre país i els seus afeccionats la reivindiquen i la fan servir diàriament. Hom calcula que encara n’hi ha unes quatre mil en circulació, la majoria a Barcelona, però també a València. I ara, en ocasió del cinquantè aniversari, el Moto Club Impala, amb seu a Barcelona, ha organitzat uns aplecs especials i tot d’activitats. Per exemple, un petit contingent d’Impales ja és a les muntanyes de Xile per a acompanyar els participants del Dàkar en alguns moments.

En aquest vídeo un dels grans coneixedors de la Impala, Santi Ruiz, i el president del Moto Club Impala, Xavi Arenas, ens en parlen i ens expliquen per què aquesta moto és un vehicle tan especial i tan estimat al nostre país.

Enllaços
Array

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem