22.12.2011 - 06:00
L’Editorial Moll, de Mallorca, va anunciar al setembre que es trobava en una situació financera complicada i que proposava un acord pre-concursal als creditors per a refinançar-se. Doncs bé, aquest mes de desembre ha llançat la campanya ‘Els Clàssics d’Editorial Moll’, amb el propòsit de fer conèixer una part del fons editorial: primeres edicions d’autors consagrats a preus molt reduïts. La campanya té seguiment a Facebook i al Twitter i les vendes han augmentat força, diuen els editors.
El responsable de l’editorial, Francesc de B. Moll, després de l’estiu enviava aquest missatge: ‘Em trobo molta gent que em demostra una solidaritat emotiva, començant pels autors.’ I afegeix: ‘Si el públic vol que l’editorial continuï, ja sap què ha de fer: anar a les llibreries o a la nostra web i comprar-nos els llibres.’ La campanya s’ha fet seguint aquest fil.
Lluís Pérez-Carrasco, responsable del departament de coordinació i promoció, ha explicat a VilaWeb que la campanya era simple: ‘Es tracta de fer conèixer al públic lector que nosaltres, a diferència de totes les altres editorials, mai no hem destruït ni un llibre, la qual cosa fa que tinguem un magatzem immens ple d’obres de gran interès publicades durant els setanta-set anys d’història de l’empresa.’
Per fer-les conèixer l’editorial publica cada dia a Facebook i a Twitter, un fragment o una frase d’aquestes obres que es poden adquirir per internet i que costen entre quatre euros i set, aproximadament. Aquesta setmana han sortit títols de la col·lecció Raixa com ara ‘Una mica de tot’ (Josep Ferrater Mora), ‘Blau pàl·lid de la rosa de paper’ (Antoni Serra), ‘Amb la mort al darrera’ (Pau Faner), ‘Quan venia l’Esquadra’ (Xesca Ensenyat), ‘La narrativa de les Illes Balears’ (Josep M. Llompart), ‘Faust’ (Llorenç Villalonga), ‘La senyoreta de Scuderi’ (E.T.A. Hoffmann)…
‘La veritat és que han pujat notablement les vendes de la botiga en línia, i també s’han recollit comandes per correu electrònic i a les llibreries’, explica Pérez-Carrasco: ‘Aquestes obres sempre han estat al catàleg de l’editorial i a la pàgina web, però no se’n venia ni un exemplar; per això em va semblar que s’havien de fer conèixer en interès del públic lector i de la viabilitat de l’empresa –val a dir que molts lectors han entrat al nostre web atrets per aquests títols, i, de passada, han conegut les nostres novetats i, sovint, també n’han adquirit.’