18.10.2011 - 14:02
L’acte organitzat pel ministre de Foment espanyol, José Blanco, per a demà per celebrar la decisió que prengui la Comissió Europea sobre les infrastructures ferroviàries prioritàries ha estat rebut amb crítiques. El govern català considera que es tracta d’un gest electoralista, si bé finalment ha decidit que calia deixar la polèmica de banda i ha anunciat que assistirà a l’acte. Per la seva banda, el PP valencià ha demanat a Blanco que sigui ‘clar i contundent’ en la defensa del corredor mediterrani.
José Blanco ha preparat per a demà a la Cambra de Comerç de Barcelona un acte amb la societat civil catalana i representants de les diferents administracions per a celebrar la decisió que prengui Europa sobre sobre les infrastructures ferroviàries prioritàries. Això ha fet irritar la Generalitat de Catalunya, que en un primer moment tampoc no havia estat convocada. Amb tot, el portaveu Francesc Homs ha confirmat que, finalment, la Generalitat hi assistiria. Segons Homs, el govern ha decidit deixar de banda les disputes i sumar-se a l’acte de demà a la Cambra de Comerç, en comptes del que tenia previst.
Les crítiques no han arribat només del govern. El candidat de CiU a les eleccions espanyoles, Josep Antoni Duran i Lleida, ha retret a Blanco ‘manca de lleialtat institucional per no convidar la Generalitat a l’acte’ i ha considerat que l’acte era ‘electoralista’, com també l’ha definit la candidata del PP català, Alícia Sánchez-Camacho. Per la seva banda, el secretari general del PP valencià, Antonio Clemente, ha instat el ministre de Foment espanyol, José Blanco, a ser ‘clar i contundent’ en la defensa del corredor mediterrani.
Entre les últimes mostres de malfiança sobre la decisió que acabi prenent la Comissió -per recomanació del govern espanyol- hi ha la del diputat al congrés espanyol Pere Macias, que divendres passat va expressar el temor que la UE donés prioritat a un corredor mediterrani que es desviés cap a Madrid, i que d’allà baixés fins a Algesires. Aquest és justament el projecte que té entre mans la Comissió Europea, tal com va avançar VilaWeb.
Segons aquest projecte, el corredor mediterrani reivindicat pels governs, les institucions i entitats del País Valencià, Catalunya i les Illes quedaria com un ramal secundari de l’eix principal, el qual baixaria fins a València i que deixaria Alacant despenjat.